خبرگزاری کار ایران

سالاری در گفت‌وگو با ایلنا:

فرصت‌های سال ۱۴۰۰ می‌تواند به ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت منجر شود/ انتخابات، برجام و واکسیناسیون سه فرصتی است که نباید به بحران تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۹۱

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی، گفت: انتخابات، برجام و مهار ویروس کرونا سه فرصت بزرگی است که پیش روی دولت و نهادهای دیگر قرار دارد و مواجهه درست با هر یک از آن ها می تواند منشاء اتفاقات خوبی در کشور باشد و رضایت مردم را فراهم آورد.

محمد سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص پدید آمدن شکاف میان مردم و حاکمیت، گفت: بزرگترین پشتوانه نظام جمهوری اسلامی در بیش از ۴دهه گذشته، حمایت‌های مردم و حضور آنان در صحنه‌های مختلفی مانند انتخابات بود که متاسفانه در انتخابات اسفند ۹۸ شاهد کاهش این مشارکت به دلیل اعتراضات عمومی نسبت به شرایط نامطلوب اداره کشور و نیز دریغ فرصت حضور همه جریانات سیاسی از سوی نهادهای نظارتی بودیم. 

وی نارضایتی و دور شدن مردم از تصمیمات کشور را چالشی بزرگ برای آینده کشور دانست و افزود: خوشبختانه سال آینده فرصت های بالقوه‌ای را در خود دارد که در صورت هوشمندی مجموعه نظام و جریانات سیاسی در استفاده بهینه از این فرصت ها، می توان به بهبود شرایط کشور، رونق اقتصادی و ترمیم شکاف میان مردم و حاکمیت امیدوار بود.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات ادامه داد: انتخابات، برجام و مهار ویروس کرونا سه فرصت بزرگی است که پیش روی دولت و نهادهای دیگر قرار دارد و مواجهه درست با هر یک از آن ها می تواند منشاء اتفاقات خوبی در کشور باشد و رضایت مردم را فراهم آورد.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات در سال آینده گفت: در صورتی که حاکمیت با توجیه نهادهای نظارتی نسبت به اهمیت مشارکت حداکثری مورد نظر رهبر انقلاب، فضا را برای برگزاری انتخاباتی آزاد، قانونی و رقابتی فراهم نماید تا کاندیداهای اصلی همه جریانات سیاسی با سلایق مختلف بتوانند در آن شرکت کنند، بدون تردید مردم نیز این پیام را دریافت و با حضور در پای صندوق های رای، بار دیگر حمایت خود را از نظام اعلام خواهند کرد، هر چند که نمی توان توقع داشت که مشارکت بار دیگر به بالای ۷۰ درصد برسد اما مطمئنا با انتخابات مجلس یازدهم متفاوت خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران احیای برجام را فرصت مهم دیگری برای مجموعه نظام دانست و اظهار داشت: حمایت همه جانبه از دولت و دستگاه دیپلماسی کشور و تلاش برای ارائه راهکاری مناسب جهت شکستن بن بست مذاکرات هسته ای که به لغو تحریم های ظالمانه و تعامل عزتمندانه با جامعه جهانی بینجامد، می تواند نقطه عطف دیگری در ماه های آغازین سال ۱۴۰۰ باشد. 

سالاری ادامه داد: لغو تحریم ها می تواند شرایط اقتصادی کشور و معیشت مردم را در سال آینده متحول کند و یافتن راه حلی برای پایان مشکلات اقتصادی مطالبه ای است که توجه و تحقق آن می تواند باعث امیدافزایی و آرامش اجتماعی در کشور شود و تاثیر مثبتی بر کاهش فاصله مردم و نظام داشته باشد که امیدورایم این امر به دور از سنگ اندازی برخی افراد و جناح های سیاسی که بیش از منافع ملی به دنبال منافع باندی و جناحی هستند، محقق شود.

وی در توضیح فرصت سومی که در اختیار دولت و حاکمیت در سال آینده قرار دارد و باید نسبت به بهره برداری از آن اهتمام جدی وجود داشته باشد، توضیح داد: تلاش مجدانه برای تهیه واکسن در اسرع وقت و واکسیناسیون عادلانه همه مردم ایران یک مطالبه جدی و توقعی خدشه ناپذیر است که جامعه ایرانی نسبت به آن حساسیت ویژه ای پیدا کرده است. 

سالاری ادامه داد: جانباختن روزانه ده ها هموطن به دلیل ابتلای به بیماری کرونا که در یک مقایسه ساده آماری، حداقل دو برابر میانگین شهدای گرانقدر جنگ تحمیلی در یک روز می باشد، غم بزرگی است که مردم در یک سال گذشته با آن رو به رو بودند و بسیاری از خانواده ها به دلیل از دست دادن عزیزانشان به سوگ نشستند و اینک حق دارند که همچون بسیاری از مردم جهان خواستار تسریع در تهیه واکسن و رهایی هر چه زوتر از این شرایط سخت باشند.

رئیس شورای مرکزی حزب همبستگی افزود: مردم ایران به دلیل مشکلات شدید اقتصادی و شیوع پاندومی کرونا سال بسیار سختی را پشت سر گذاشته اند و در ماه های ابتدایی سال آینده و در آستانه انتخابات به جای مجادلات سیاسی و جناحی و سنگ اندازی در مقابل رفع تحریم ها که هم زندگی آنان را تغییر خواهد داد و هم دسترسی به واکسن را آسان تر خواهد کرد، خواهان حل مشکلات داخلی و بین المللی و رسیدن به آرامش اقتصادی و اجتماعی هستند.

وی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان در همه سطوح و در هر پست و مقام و با هر گرایش سیاسی، به این مطالبات به طور جدی توجه داشته باشند تا خدای ناکرده شاهد اشتباهات محاسباتی و تصمیمات غلط و متعصبانه نباشیم که در آن صورت فرصت های پیش رو به بحران هایی سخت تبدیل خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز