خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه چین با لاریجانی دیدار کرد/ نهایی شدن برنامه جامع همکاری تهران و پکن

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۶۸۶

وزیر امور خارجه چین با مسئول پیگیری سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، وانگ ئی و علی لاریجانی در دیدار مشترک درباره توسعه مناسبات دوجانبه به رایزنی پرداختند.

طرفین در این دیدار ضمن گرامیداشت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین بر بسط همه جانبه روابط  مبتنی بر مشارکت جامع راهبردی تاکید کردند.

 وانگ‌یی و لاریجانی همچنین با ابراز خرسندی از نهایی شدن برنامه همکاری جامع میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین و بررسی چگونگی پیشبرد ابعاد کلان روابط سیاسی، اقتصادی و راهبردی بر رایزنی نزدیک دو کشور برای ارتقای همکاری های بلند مدت و راهبردی تاکید کردند.

 لاریجانی در این دیدار با اشاره به رویکرد کشور در سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران مستقلا در مورد روابطش با کشورها تصمیم می گیرد و مانند برخی کشورها نیست که  با یک تلفن موضعش تغییر کند.

وزیر خارجه چین نیز در این دیدار تصریح کرد: روابط چین با ایران تحت تاثیر شرایط روز نخواهد بود، بلکه دائمی و استراتژیک خواهد بود.

وی با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه دو کشور بر اهمیت همکاری ها در چارچوب مشارکت جامع راهبردی تاکید نمود و از نهایی شدن برنامه جامع روابط راهبردی در کشور ابراز خرسندی کرد.

همچنین به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و چین نمایشگاهی از اسناد تاریخی همکاری‌های دو کشور امروز توسط وزیران خارجه افتتاح می‌شود.این نمایشگاه قرار است نقطه شروع سلسله برنامه‌های تهران - پکن برای بزرگداشت نیم قرن رابطه دیپلماتیک دوستانه شود.  

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز