خبرگزاری کار ایران

نماینده همدان با اشاره به شعار سال:

اخذ مجوز برای تولیدکننده مانند هفت‌خوان رستم است/ بانک‌ها گاهی از موانع تولید به حساب می‌آیند/ بخش تعاونی در اقتصاد ایران از بین رفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۲۷۱

یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موانع تولید در کشور گرفتن مجوز است که مانند هفت خوان رستم می‌شود به طوری که تولیدکننده عطای این کار را به لقایش می‌بخشد.

احمدحسین فلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره فرمایشات مقام معظم رهبری و نام‌گذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زادیی‌ها» گفت: برای اجرایی شدن بحث تولید، پشتیبانی‌ها و موانع‌زدایی نکاتی وجود دارد، باید عنوان کرد متاسفانه در رفع موانع  تولید ما شاهد هستیم در بسیاری از موارد گرفتن مجوزها ایجاد مشکل کرده‌اند به طوری که بسیاری از تولیدکنندگان در گرفتنش گرفتار هفت خوان رستم می‌شوند و خیلی از آن‌ها در همان ابتدای کار خسته و عطایش را به لقایش می‌بخشند و پول‌شان را به سمت و سوی ملک و املاک می‌برند که باز تولید معطل می‌ماند.

نماینده همدان در مجلس شورای  اسلامی ادامه داد: نکته دیگری که گاهی اوقات مانع تولید می‌شود، بانک‌ها هستند که از آن ابتدا تا انتها ایجاد مشکل می‌کنند؛ امروز بسیاری از تولیدکنندگان زمین خورده و یا تعطیل شده‌اند، که متاسفانه یک طرف جریان‌شان بانک‌های با سودهای کلان است.

وی با بیان این‌که من طرفدار این نیستم که بانک حق خودش را نگیرد و ببخشد اما حمایت از تولیدکننده را هم باید در نظر گرفت، اظهار داشت: آقای رئیسی در بازدیدهایشان از برخی تولیدی‌ها گفتند بحث ملکیت با تعطیلی بحث جدایی است، شما می‌توانی در قبال طلب خودت ملکیت تولیدی را کسب کنی اما به این معنا نیست که آن را تعطیل کنید چرا که همان راه را می‌توانید ادامه دهید، یعنی تولیدکننده را می‌توانید در مجموعه به کار بگیرید و تولید را ادامه دهید و یا فرصت دهند بدهی‌اش را بپردازد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که رهبری بارها درباره رفع موانع تولید تذکر دادند، گفت: بحث رفع موانع دست و پا گیر را  در مجلس پیگیری کردیم و مصوباتی را هم داشتیم، به طور مثال در بحث شرکت‌های دانش‌بنیان چندین جلسه در کمیسیون داشتیم، مصوباتی را هم تصویب کردیم و امروز در دستور کار مجلس است.

وی ادامه داد: سعی کردیم در سال جهش تولید شرکت‌های دانش‌بنیان را به عرصه تولید برسانیم بنابراین در ۱۳ ماده تلاش کردیم تمام موانع را از سر راه این شرکت‌ها بردایم و تسهیلات ویژه‌ای را برایشان در نظرگرفتیم تا آن‌ها بتوانند به فعالیت خودشان به راحتی ادامه دهند. به طور مثال بسیاری از صندوق‌ها و وزارت علوم را پای کار آوردیم تا پشتیبانی و حمایت کنند.

حسین فلاحی با بیان این که متاسفانه ۱۶ هزار واحد صنعتی تعطیل شده است، عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه دستور داده‌اند در اسرع وقت مشکل این واحدهای تولیدی تعطیل شده به سرعت حل شود و مشکل بعضی‌ها را حتی حل کردند بنابراین بن‌بستی وجود ندارد.

وی یادآور شد: اقتصاد در جمهوری اسلامی ۳ بخش دولتی، خصوصی و تعاونی دارد که  متاسفانه از بخش تعاونی غفلت و تعطیلش کردیم.

نماینده همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: وزارت کار و امور اجتماعی بخش تعاونی‌اش تعطیل است و اگر می‌خواهیم بخش تعاونی را فعال کنیم باید به سمت تولید ببریم؛معتقدم بهترین کار می‌توانست در راه بورس باشد که دولت علیرغم اینکه شعار تدبیر می‌دهد نتوانست آن‌طور که باید و شاد مدیریت لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز