خبرگزاری کار ایران

نقض محکومیت آشنا در شعبه نهم دادگاه کیفری

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۰۴۰

رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در رشته توییتی از نقض محکومیت خود در شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران خبر داد.

به گزارش ایلنا، حسام‌الدین آشنا روز جمعه در رشته توییتی نوشت: شعبه ۴۷ دیوان عالی کشور محکومیت حسام‌الدین آشنا در شعبه نهم دادگاه کیفری یک تهران را نقض کرد. در وصف فعلی رأی فرجام خواسته از قابلیت ابرام برخوردار نیست. زیرا: تحقق یک جرم سیاسی متوقف بر آن است که عناصر تشکیل دهنده آن جرم محقق شده باشد سپس با توجه به انگیزه مرتکب در دسته جرایم سیاسی قرار گیرد. در حالی که در پرونده حاضر چنین نیست.

وی در ادامه توضیح داده است: اولاً: کمترین مصداق رکن مادی بزه نشر اکاذیب(اعم از رایانه ای وغیر رایانه ای) آن است که مطلب انتشار یافته از ویژگی یک گزاره خبری برخوردار بوده و کذب بودن آن به اثبات رسیده باشد و فرضیه تحلیلی ارائه شده در توئیت های مذکور از چنین ویژگی برخوردار نیست.

آشنا ادامه داده است: ثانیا: تحقق رکن روانی بزه مذکور نیز علاوه بر اراده آگاهانه مرتکب در انتشار مطلب مستلزم احراز قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی و یا مقامات رسمی به عنوان سوء نیت خاص است که مندرجات پرونده محاکماتی و توجه به مدافعات انجام شده چنین چیزی را اثبات نمی کند.

رییس مرکزی بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری خاطرنشان کرده است: در رأی فرجام خواسته نیز هیچ‌گونه استدلالی در تحقق این رکن از بزه ملاحظه نمی‌شود. بنا به مراتب مذکور و مستنداً به بند ۴ قسمت ب ماده ۴۶۹ قانون آیین دادرسی کیفری رأی فرجام خواسته نقض و رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض دادگاه محترم صادر کننده رأی منقوض محول می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز