خبرگزاری کار ایران

واکنش ایران به بیانیه پایانی نشست وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۸۳۳

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به بیانیه پایانی نشست یکصد و چهل و هفتم وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس اظهار کرد: بیانیه پایانی این نشست همانند نشست‌های قبلی فاقد درک واقع‌بینانه از تحولات پیرامونی و در تداوم عناد و فشار سیاسی رژیم سعودی بر سایر کشورهای این شوراست.

به گزارش ایلنا، سعید خطیب‌زاده در ادامه با بیان اینکه برخی اعضای شورا متاثر از فشار  رژیم سعودی، همچنان دلباخته پروژه شکست‌خورده ایران‌هراسی هستند، این سوال را مطرح کرد که «پیگیری این روند اشتباه  طی دهه‌های گذشته تا کنون چه دستاوردی برای ثبات و امنیت منطقه‌ای داشته است؟»

وی در ادامه در خصوص رویکرد عربستان سعودی افزود: رژیم عربستان با گروگان‌گرفتن شورا و اجلاس‌های آن و تحمیل دیدگاه‌های ویرانگر خود، نفرت و خشونت را در منطقه ترویج می‌کند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی در واکنش به گزافه‌گویی‌های نابجای این شورا در خصوص مرتبط‌ساختن موضوعات غیرمرتبط به برجام و طرح ادعاهای مضحک، تاکید کرد: همانطور که بارها گفته شده‌ است، برجام توافقی میان ایران و اعضای دائم شورای امنیت بعلاوه آلمان بوده که یک بار مذاکره و مهر و موم شده و همانقدر که موضوعات منطقه ما به کشورهای فرامنطقه‌ای مرتبط نیست، تلاش رژیم سعودی برای واردکردن این شورا به موضوعاتی که از اساس به این شورا نامربوط است، بی‌نتیجه بوده و تنها از این کشور چهره متوهمی نزد جهانیان ترسیم می‌کند.

خطیب‌زاده همچنین خاطرنشان کرد: برخی کشورهای شورا با خریدهای کلان نظامی و پذیرش میزبانی پایگاه‌های خارجی و بازکردن پای رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین باید پاسخگوی اقدامات خود باشند.

وی در پایان با تاکید مجدد بر اینکه جزایر سه‌گانه جزء لاینفک حاکمیت و تمامیت ارضی ایران است، از کشورهای شورا خواست به جای صدور بیانیه‌های منسوخ‌شده به واقعیات منطقه توجه کنند و رویکردهای خود را از اتهام‌زنی‌های بی‌حاصل به سمت گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای سوق دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز