خبرگزاری کار ایران

در پیامی ویدیویی مطرح شد؛

ظریف: نوروز پیام‌آور دوستی، همبستگی و شادمانی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۷۹۵

وزیرامورخارجه کشورمان در پیامی ضمن تبریک سال نو گفت: نوروز پیام آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیائیم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته آغاز می‌شود، همگام و همنفس باشیم.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در پیامی ویدئویی که در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی اینستاگرام منتشر کرد، ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: با شکفتن بهار طبیعت، سال جدیدی را با نام و یاد خدا و با امید به قدرت بی‌همتای او آغاز می‌کنیم. سال نو، قرن نو و روز نو را به شما هم‌میهنان عزیز مقیم خارج از کشور و به همه پارسی زبانان و وفاداران به آئین‌های نوروزی شادباش عرض می‌کنم.

وی در ادامه این پیام گفت: نوروز پیام‌آور دوستی، مهربانی، آشتی، همبستگی و شادمانی است. بیائیم در شادابی، صافی و صفای طبیعت که با نوروز و بهار خجسته آغاز می‌شود، همگام و هم‌نفس باشیم.

ظریف در پیام نوروزی خود یادآور شد: سالی که پشت سر گذاشتیم، برای ما و برای بسیاری از ملت‌های دیگر سالی دشوار و پرچالش بود. تداوم همه‌گیری در سراسر جهان، بیش از هر چیز به همه ما نشان داد که در جهان به هم پیوسته کنونی، بزرگترین قدرت‌ها نیز در برابر یک ویروس نادیدنی (که به درد مشترک جامعه بشری تبدیل شده) آسیب‌پذیر هستند.

در ادامه پیام وزیر امورخارجه گفته شد: مشکلات مردم ایران در مواجهه با این بیماری بدلیل تحریم‌های غیرقانونی دوچندان بود. اما ایرانیان در طول تاریخ پرافتخار چندین هزارساله خود نه تنها تسلیم چالش‌ها و تهاجم‌ها نشده‌اند، بلکه بر چالش‌ها با درایت و همبستگی چیره شده و مهاجمان را در فرهنگ و تمدن غنی خود ادغام کرده‌اند. این بار نیز پایداری و شکیبایی مردم و فداکاری افتخارآمیز تلاشگران سلامت افق روشن پیروزی بر دو ویروس خطرناک کرونا و تحریم را نوید می‌دهد.

ظریف در پیام نوروزی خود خاطرنشان کرد: شما ایرانیان نیز که در جای جای جهان برای فرهنگ و تمدن ایران افتخار می‌آفرینید، در تبیین نامردمی‌هایی که بر مردم دلاور و نجیب‌مان تحمیل شده از هیچ کوششی فروگذار نکرده و نخواهید کرد. ما نیز در هفت و نیم سال گذشته در همین مسیر کوشیده‌ایم و در این نوروز پایانی مسئولیت، از شما و تمامی ایرانیان خطاپوش برای تمام کاستی‌ها پوزش می‌خواهم.

وی در این پیام تاکید کرد: اطمینان دارم مردم دلاور ایران در سال و قرن جدید با درایت، هوشیاری و هوشمندی، و با بهره‌گیری از توانمندی‌های گسترده طبیعی و انسانی چشم اندازی روشن و آینده‌ای درخشان رقم خواهند زد و با برداشتن بار تحریم‌ها از دوش معیشت مردم و آزادساختن دست و پای اقتصاد ایران از زنجیرهای جنگ نامشروع اقتصادی، راه را برای ساختن ایرانی بهتر، آبادتر و مهربانتر هموار خواهند ساخت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز