خبرگزاری کار ایران

کاظمی در گفت‌وگو با ایلنا:

رهپویان لیست اصولگرایان برای انتخابات شورای شهر را نمی‌بندد/ در اندیشه حمایت از جوانان متخصص هستیم نه قدرت‌طلبان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۵۶۰

سخنگوی جمعیت رهپویان گفت: کسی که وحدت جریان انقلاب را بشکند، نه کاری شبیه به خیانت بلکه خود خیانت را انجام داده است.

حجت‌الاسلام سیدمحمدصادق کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درخصوص فعالیت‌های جمعیت رهپویان در راستای انتخابات شورای شهر در قالب شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، گفت: ما پیش از این اعلام کردیم و مجدد اعلام می‌کنیم، نکته اول ما در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، وحدت بین نیروهای انقلاب است. ما معتقدیم که اگر جریان انقلاب به وحدت نرسد، ممکن است که اتفاقات بدی رقم بخورد و منجر به شکست جریان انقلاب شود و با توجه به اینکه وضعیت کشور هم شرایط مناسب و مطلوبی نیست، باید به صورت جدی در این رابطه اندیشیده شود.

وی افزود: ما نجات کشور را در این می‌دانیم که جریان انقلاب امور کشور را دست بگیرد تا بتواند با نگاه اقتصاد مقاومتی و نگاه به داخل  ان‌شاءالله مشکلات را حل کند. به عنوان مثال همین مساله تصویب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، شما اثر این را ببینید، یکی از اثرات این قانون این بود که ما توان فعالیت‌های هسته‌ای‌مان را مجدد برگرداندیم. اثر دیگر این بود که کره جنوبی و عراق بخشی از پول‌های ما را آزاد کردند و این‌ها در حال تزریق به اقتصاد کشور هستند. 

فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: در واقع ما واقعا نجات کشور را در گرو چنین اقداماتی می‌دانیم و این یکی از کارهایی بود که در مجلس صورت گرفت. در نتیجه به صورت جدی معتقدیم که جریان انقلاب باید همه تلاش خود را به کار گیرد تا در انتخابات پیروز باشد و پیروزی در انتخابات هم درگرو وحدت است.

وی ادامه داد: بر همین اساس معتقدیم کسی که وحدت جریان انقلاب را بشکند، نه کاری شبیه به خیانت بلکه خود خیانت را انجام داده است، چون شرایط سخت است و کسی حق ندارد چنین کاری را رقم بزند؛ ما برادرانه از همه می‌خواهیم که به وحدت روی بیاورند. با این نگاه ما برنامه‌های خودمان را در هماهنگی کامل با شورای ائتلاف پیش می‌بریم، البته ایده و فکر و طرح داریم و به شورای ائتلاف مطرح و ارائه می‌کنیم.طبیعی است که بررسی می‌کنند و اگر مقبول بود مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

کاظمی در رابطه با ویژگی‌های مدنظر جمعیت رهپویان برای انتخابات شورای شهر ابراز داشت: تلاش ما این است که یک شورای شهر جوانِ متخصص شکل بدهیم. اگر واقعا کسی تخصص دارد و به درد مردم و شهرها می‌خورد به میدان بیاید. یعنی اینطور نباشد که کسی که قدرت‌طلب است یا به زور فضای مجازی شناخته شده باشد به میدان بیاید طبیعی است که ما از این افراد استقبال نمی‌کنیم و این رویه را نمی‌پسندیم.

وی خاطرنشان کرد: البته عرض کردم ما در نهایت به دنبال وحدت هستیم اما تمام تلاش خودمان را می‌کنیم که این وحدت به سمت تخصص پیش برود و البته شورای ائتلاف هم در حال قدم برداشتن در همین مسیر است.

سخنگوی جمعیت رهپویان در واکنش به برخی شایعات که می‌گویند این تشکل در تهیه فهرست انتخالات شورای شهر در شورای ائتلاف نقش محوری دارد و به عبارتی«لیست را رهپویان می‌بندد»، بیان داشت: من این را قویاً تکذیب می‌کنم، اگر بخواهم شاهد مثال بیاورم لیستی است که برای مجلس بسته شد. آیا لیست مجلس را رهپویان بست؟ ترکیب شورای ائتلاف همین بود و هیچ چیزی تغییر نکرده است. در انتخابات مجلس هم ما بودیم و هم سایرتشکل‌ها و طیف‌ها که لیست بسته شد و اتفاق جدیدی در شورای ائتلاف رخ نداده است که بگویند لیست را رهپویان می‌بندد.

کاظمی در پاسخ به این سوال که «اگر اتفاق جدیدی رخ نداده، پس چرا جمعی راه خود را جدا کردند و شورای وحدت تشکیل دادند»، گفت: عزیزانی که جدا شدند بخشی از جریان سنتی هستند، آن‌ها نگاهشان این بود که گله داشتند که در انتخابات مجلس شخصیت‌های جریان سنتی کمتر در لیست حضور داشتند. خب پاسخ این مساله هم روشن است. بعد از بیانیه گام دوم و جوانگرایی که مدنظر حضرت آقا بود؛ اکنون دوره، دوره جوانگرایی است؛ انصافا هم ورود نیروهای جدید و جوان در مجلس برکت داشته و ما انتظار داریم که جریان سنتی که پیشکسوت هستند، روحیه پدرانه خود را حفظ کنند.

وی اظهار داشت: البته من این اختلاف را خیلی جدی نمی‌دانم و فکر می‌کنم در پایان حل خواهد شد. در واقع ریشه آن به یک اختلاف عمیق نمی‌رسد که فکر کنیم خطرناک خواهد بود بلکه ان‌شاءالله حل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز