خبرگزاری کار ایران

سردار نوعی اقدم:

سپاه در همه بحران‌ها در خدمت انقلاب و در کنار مردم قرار گرفته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۴۵۳

سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان پیشکسوت سال های دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه به تشریح ویژگی های مکتب شهید سلیمانی پرداخت.

ناگفته های همرزم حاج قاسم در روز پاسدار/مسئولان از روحیه جهادی شهید سلیمانی الگو بگیرند

به گزارش ایلنا، سردار رحیم نوعی اقدم از فرماندهان پیشکسوت سال های دفاع مقدس و فرمانده قرارگاه حضرت زینب(س) در سوریه در گفتگو با برنامه «بحث روز» رادیو ایران با اشاره به نحوه شکل گیری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و علت موفقیت آن اظهار داشت: سپاه پاسداران با فرمان امام خمینی (ره) و با ماموریت دفاع از انقلاب و آرمان های آن تشکیل شد. سپاه فرهنگ و ادبیات خود را از واقعه عاشورا و کربلا وام گرفته و امام و اسطوره اش امام حسین (ع) است لذا به همین دلیل هم هست که روز میلاد امام حسین(ع) را روز پاسدار نامیده اند.

وی افزود: پاسداران از همان ابتدای فعالیت خود و با پوشیدن لباس سبز پاسداری خود را خدمتگزار مردم می دانند و امام و پیشوای ما حضرت آیت الله خامنه ای فرمانده معظم کل قوا نیز بارها از سپاه به عنوان نیرویی در جهت خدمت به مردم تقدیر کرده اند. پاسداران برای آنکه یک کودک ایرانی احساس غم و اندوه نداشته باشد حاضرند جان خود را فدا کنند. بنابراین سپاه در همه بحران ها و اتفاقات همواره در خدمت انقلاب و در کنار مردم قرار گرفته و از این به بعد نیز چنین خواهد بود. خوشبختانه مردم عزیز ایران نیز همیشه قدردان خدمات خدمتگزاران خود در سپاه هستند.

سردار نوعی اقدم ادامه داد: سپاه صرفا یک سازمان نظامی نیست بلکه سازماندهی آن جامعیت داشته و ریشه در مردم دارد به همین دلیل است که می تواند با توجه به شرایط هر دوره از انقلاب و نیاز جامعه با تغییر ابزار کار خود و با اتکا به توان داخلی کارها را به پیش ببرد. سپاه در عرصه هایی مثل محرومیت زدایی، سازندگی،امنیت، ابداعات و اختراعات و اخیرا هم در عرصه مبارزه با ویروس منحوس کرونا بسیار خوش درخشیده است.

وی همچنین گفت: سپاه محدود به جغرافیای خاصی نیست و پاسداران موفق شده اند برای حفظ و توسعه آرمان های انقلاب به کیلومترها دورتر از مرزهای کشور هجرت کنند و با دشمنان درگیر شوند و به این ترتیب از شرف، عزت و ناموس ایرانی دفاع کنند.

همرزم شهید سردار حاج قاسم سلیمانی درباره ویژگی های مکتب حاج قاسم تصریح کرد: من این افتخار را داشتم که مدتی در رکاب حاج قاسم سلیمانی بودم ، مکتب حاج قاسم برگرفته از مکتب امام خمینی(ع) و مقام معظم رهبری است و نخستین مولفه این مکتب خدایی بودن آن است. امروز نیز اگر می خواهیم با اقتدار در مقابل دشمنان ملت بایستیم باید مسئولان کشور همگی روحیه ای شبیه روحیه حاج قاسم داشته باشند و آن شهید را الگو قرار دهند. جامعیت داشتن، اخلاق محوری، ولایت پذیری و مردمی بودن از دیگر مولفه های مکتب سردار دلها است که هر فرد مسئول باید برای پیشرفت و عزت کشور این ویژگی ها را در خود تقویت کند.

مسعود بصیری رییس سازمان بسیج رسانه نیز که مهمان دیگر برنامه بود در خصوص علت موفقیت سپاه در عرصه های مختلف اظهار داشت: بین کسی که جان خود را بر سر آرمان ها و کار و اعتقاد خود می دهد و کسی که با روبرو شدن با اولین سختی و ناخوشی جا می زند و از ادامه حرکت می ایستد تفاوت بسیار است. رمز پیروزی سپاه در سالیان پس از انقلاب در این نکته است که علی رغم همه مشکلات و سختی ها همواره با ایمان و صلابت و عزم راسخ در کنار انقلاب و مردم بوده است و در راه خدمت به مردم، سکون و توقف نمی شناسد.

وی ادامه داد: ابرپروژه هایی مثل مجتمع عظیم پالایشگاهی ستاره خلیج فارس و انتقال آب از خلیج فارس به استان های مرکزی که در دنیا بی نظیرند با همت سپاه پاسداران به نتیجه رسیدند. اگر پروژه ستاره خلیج فارس نبود ما امروز وارد کننده بنزین بودیم در حالی که در حال حاضر صادرکننده بنزین هستیم. 

بصیری در پایان گفت: جوانان ایرانی امید امروز و آینده کشور هستند که با بهره گیری از تجربیات گذشتگان و داشتن روحیه انقلابی می توانند آینده بهتری را برای کشور رقم بزنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز