خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش:

املاک و اموال گسترده‌ای از آموزش و پرورش فاقد سند است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۴۳

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، گفت: املاک و اموال بسیار گسترده‌ای در کشور داریم که به دلیل اقتضائات زمان خود فاقد سند است و مصصم هستیم تا این املاک و اموال ساماندهی شوند و گام‌های موثری در این مسیر بر داشته شده است.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزرات آموزش و پرورش با معاونت حقوقی رییس جمهور در امور حقوقی حوزه آموزش و پرورش، با تبریک فرارسیدن سال جدید، اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار گفت: تفاهم بین دو دستگاه که عضو دولت هستند جزء راهبردی‌ترین کارها است؛ چرا که ما ماموریت‌های کلی برای تحقق اهداف کلان کشور داریم.تخصصی شدن کارها مجموعه‌ها را از هم دور کرده و باعث کاهش هم‌افزایی شده و این خود باعث می‌شود که تلاش‌هایی بصورت موازی انجام شود و نیاز است تا این اقدامات هم راستا شوند تا جامعه از منافع آن بهره‌مند شود. 

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بنده در این دوره از وزارت آموزش و پرورش گفت‌وگو با دستگاه‌های مختلف با اهداف مشترک برای کسب نتایج بهتر است و خوشبختانه امضای تفاهم‌نامه با معاونت حقوقی رییس جمهور از جمله آثار و نتایج این گفت‌وگوها می‌باشد. مهم این است که هر دستگاه کاری که انجام می‌دهد در نسبت با دیگری لحاظ و در تقابل باهم به یک ترکیب هوشمندانه برسیم. 

وی با اشاره به موضوعات مورد توافق در تفاهم نامه با معاونت حقوقی رییس جمهور، خاطرنشان کرد :حقوق شهروندی از حقوق مهم و جدی جوامع بسیار مهم است و ما با یک پنجم جامعه در شرایطی که بیشترین فراگیری را دارند  در ارتباط هستیم واین قابلیت ممتازی است که می‌تواند درخدمت تحقق اهداف  کشور قراربگیرد. 

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: حق حیات مهم است، اما کیفیت حیات مهم‌تر و این کیفیت در گرو آموزش و یادگیری است؛ چرا که  به افراد مجال بروز و ظهور می‌دهد و هویت و شخصیت شکل می‌گیرد.حق بر آموزش از اساسی‌ترین و حیاتی‌ترین حقوق در یک جامعه است و بزرگترین فرصت کشور در امر آموزش تحقق یافته است؛ چرا که جامعه ای به گونه ای عمل می‌کند که آموخته و اثربخشی و کارآمدی نهادها در کیفیت یادگیری است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: نهاد تعلیم و تربیت عهده دار چنین ماموریت و مسئولیتی است  و معتقدم که قاعده‌مندی است که یادگیری را حاصل می‌کند و اگر چارچوب روشنی برای نوع عمل و اقداممان نداشته باشیم، یاد نخواهیم گرفت و نمی‌توانیم اشتباهات را اصلاح کنیم و به همین دلیل تاکید کردم که قاعده‌مندی درستی اعمال شود. 

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اجرایی کشور است، گفت: املاک و اموال بسیار گسترده‌ای در کشور داریم که به دلیل اقتضائات زمان خود فاقد سند است و مصصم هستیم تا این املاک و اموال ساماندهی شوند و گام های موثری در این مسیر بر داشته شده است. 

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تنقیح قوانین، تصریح کرد :شورای عالی آموزش و پرورش قدیمی ترین شورا در کشور ‌است که موقعیت قانونی برجسته‌ای دارد و در این حوزه همراه با شورای عالی انقلاب فرهنگی شروع به تنقیح قوانین کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز