خبرگزاری کار ایران

واعظی در حاشیه جلسه هیات دولت:

بهاری در پیش داریم که می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند/برداشتن تحریم‌ها باید با عزت و حکمت همراه باشد/ رفع تحریم ربطی به انتخابات آینده ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۲۶

رئیس دفتر رئیس جمهور، گفت: البته تحریم ها باید عزت و حکمت برداشته شود. باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که برداشتن تحریم ها همراه باشد با مقاومتی که مردم ما داشتند. سیاست دولت همین است و با قوت هم ادامه داد. لذا برداشتن تحریم ها به هیچ وجه ربطی به انتخابات ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جهور در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران ضمن محکوم کردن جنایات رژیم سعودی در یمن طی سخنانی گفت: باید به افکار عمومی دنیا پاسخ دهد که در این چند سال گذشته تعداد زیادی از زن‌ها و کودکان را در یمن کشتند و یک کشور مسلمان را ویران کردند و اکنون به جای این که پاسخگو باشند در حال فرافکنی هستند.

وی ادامه داد: اقداماتی که ما انجام دادیم تلاش برای جلوگیری از اعمال ظلم بیشتر بود، در شرایطی که آن‌ها حتی از نظر مواد غذایی هم در محاصره بودند. این وظیفه اسلامی همه کشورهاست که به برادران و خواهران مسلمان خود در یمن کمک کنند.

واعظی در باره عدم تحقق برخی وعده‌های دولت بیان داشت: شما وقتی می‌خواهید وعده ها را ببینید باید توجه کنید که در چه زمانی مطرح شده است. ما آن وعده هایی که به مردم دادیم قبل از جنگ اقتصادی بود و حاضریم که روی همه آن ها بایستیم. به راحتی می‌توان بررسی کرد که قبل آغاز جنگ اقتصادی علیه دولت و ملت ایران، تورم تک رقمی شد و کشور رشد اقتصادی مثبت داشت. پروژه های بزرگ در کشور فعال شدند و قیمت ارز هم کنترل شد. این یعنی ما در زمانی که جنگ اقتصادی نداشتیم همه این ها را محقق کردیم.

وی ادامه داد: خب این جنگ اقتصادی را ما باعث شدیم یا رئیس جمهور دیوانه‌ای که در در آمریکا آمد و همه چیز را برهم ریخت. در چنین باید این را بررسی کنیم که آن‌ها در این جنگ اقتصادی چه هدفگذاری داشتند و به چه چیزهایی رسیدند؟ آن ها به دنبال فروپاشی نظام بودند و برای این کار به هر ترفندی که می‌توانستند متوسل شدند. لذا این که دولت در سال ۹۹ توانست با همکاری همه، کشور را اداره کند به گونه‌ای که دشمن و آمریکا مایوس شدند، اتفاق مهمی است. نتیجه مقاومت مردم و تلاش های دولت است که می‌بینید در یک ماه گذشته مقامات متعدد آمریکایی جنگ اقتصادی را محکوم کردند و دنبال راهی برای حل مشکلات هستند و ادبیات کنونی آن‌ها با ادبیات گذشته فرق کرده است. امروز یک بهار جدیدی در پیش داریم بهاری که می‌تواند بسیاری از مشکلات ما را با سربلندی حل کند.

رئیس دفتر رئیس جمهور درخصوص برخی اظهارات در رابطه با تحریم ها و مذاکره دولت بایدن با دولت آینده، اظهار داشت: موضوع برداشتن تحریم ها هیچ ارتباطی به انتخابات ۱۴۰۰ نباید داشته باشد. ما فکر می‌کنیم که تحریم از روز اول یک ظلمی بوده که آمریکایی ها در حق مردم ایران کردند و باید تلاش کنیم و اگر بتوانیم یک روز و یک ساعت هم زودتر تحریم را برداریم این کار را می کنیم. البته تحریم ها باید عزت و حکمت برداشته شود. باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که برداشتن تحریم ها همراه باشد با مقاومتی که مردم ما داشتند. سیاست دولت همین است و با قوت هم ادامه داد. لذا برداشتن تحریم ها به هیچ وجه ربطی به انتخابات ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز