خبرگزاری کار ایران

روحانی در آخرین نشست هیات دولت در سال ۱۳۹۹:

سالی که گذشت، در مجموع سال سختی بود/ در آستانه مهار کرونا و در آستانه پیروزی قاطع مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی هستیم/ کسی ما را در مسیر مبارزه با کرونا یاری نکرد/ تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۰۷۴

رئیس‌جمهور گفت: در سالی که گذشت، در مجموع سال سختی داشتیم و در آغاز باید یاد کنم از همه عزیزانی که در مسیر مبارزه با کرونا جان عزیز خود را فدا کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آخرین نشست هیات دولت در سال ۱۳۹۹، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: در آستانه سال ۱۴۰۰ هستیم که خود ۱۴۰۰ سال آستانه‌ای قرن جدید است و انشاالله امیدواریم ملت بزرگ ما که در همه صحنه‌ها با ایستادگی و مقاومت و اتحاد پیروزی‌های درخشانی به دست آوردند،‌ در سال آینده هم شاهد پیروزی‌های بزرگ‌تری باشیم. 

وی ادامه داد:  در سالی که گذشت، در مجموع سال سختی داشتیم و در آغاز باید یاد کنم از همه عزیزانی که در مسیر مبارزه با کرونا جان عزیز خود را فدا کردند. ۲۷۷ نفر از کادر درمان ما در این سال جان سپردند و ۶۱ هزار نفر از مردم ما جان سپردند که به خانواده‌های عزیز آن‌ها تسایت می‌گوییم و امیدواریم سال ۱۴۰۰ سل بهتری باشد. 

وی افزود: من می‌خواهم به کلمه «آستانه» تاکید کنم که نه تنها در آستانه قرن ۱۵ هستیم بلکه در آستانه مهار کرونا و در آستانه پیروزی قاطع مردم ایران در برابر جنگ اقتصادی و انشاالله در آستانه یک جهش تولید خواهیم بود. 

رئیس‌جمهور گفت: در زمینه کرونا، ملت ما کار بزرگی انجام داد و با فرهنگ بلندش و اطاعت از دستوات دینی و پزشکی و هماهنگی و کمک‌های مومنانه، علی‌رغم اینکه ما در تحریم بودیم سال را به خوبی گذراندیم. البته شاید اگر مقایسه کنیم کشورما نمره و رکورد خوب و قابل قبولی داشته است.

وی افزود: در این مسیر ۶۱ جلسه در ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار کردیم و ۴۸۱ مصوبه داشتیم که همه آن‌ها اجرایی شده و آخرین مصوبات هم مربوط به ایام نوروز است که امیدواریم آن‌ها هم اجرایی شود. قرارگاهی در این زمینه تشکیل شد که فعالیت مستمری داشت. در صحنه کرونا، وزارت بهداشت و کادر درمان در خط مقدم بودند اما همه از بخش اقتصادی دولت تا نیروهای مسلح و مردم پشتیبانی کردند.  

روحانی گفت: در زمان شیوع کرونا بسیاری از کشورها دچار مشکلات اقتصادی، فرهنگی و ارتباطاتی شدند؛ این پاندومی فقط سلامت مردم را مورد هدف قرار نداد، بلکه اقتصاد، زندگی، معیشت، مدرسه و دانشگاه‌ها و آموزش و... را مورد حمله قرار داد که برای آنها برنامه‌ریزی کردیم. کسی ما را یاری نکرد. می‌دانستیم اگر بخواهیم ماسک و تجهیزات پزشکی از کشوری بخریم، کسی به ما نخواهد داد.  می‌دانستیم در خرید واکسن مشکل نقل و انتقال پول وجود دارد ولی این کارها انجام شد. 

وی ادامه داد: به مردم هم وام یک میلیونی دادیم و هم بدهی‌های آب، برق و بانکی را امهال کردیم که تسهیلی برای آنها بود. برای کسب و کارهایی که دچار مشکل شدند، وام دادیم و برای مستاجرینی که برای پرداخت ودیعه دچار مشکل شدند، کمک کردیم.  همچنین برای افراد تحت  فشار، کمک معیشت دادیم؛ یعنی برای حدود ۶۰ میلیون نفر کمک معیشتی در چهار ماه آخر، ماهی ۱۰۰ هزار تومان پرداخت کردیم. بیش از ۱۲۰ میلیارد تومان به صورت وام و بلاعوض در اختیار مردم قرار گرفت.  

وی افزود: در یک سال اخیر یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای تامین نیازها و تجهیزات پزشکی داده شد. عقب‌ماندگی‌های کادر درمان هم داده شد. در مجموع کار خوبی از نظر مالی، خدماتی و خدمتکاری کادر درمان و تجهیزات پزشکی انجام شد.  برای خرید واکسن و هم ساخت واکسن کار خوبی انجام شد. امیدواریم سال آینده واکسن داخلی در اختیار مردم باشد چه پاستور، چه رازی، چه برکت و چه فخرا. سال بعد سال بهتری در کنترل و درمان این بیماری خواهیم داشت. البته لازم است دستورالعمل‌ها را رعایت کنیم.  

رئیس‌جمهور گفت: امروز شرایط برای شکسته شدن تحریم از هر زمان دیگر آماده‌تر است؛ آمریکایی‌ها بارها اعلام کردند مسیر و دولت قبلی غلط بوده، شکست حداکثری منجر به شکست شده و اعلام کردند می‌خواهند به مسیر تعهد و برجام برگردند. البته حرف ما برای کافی نیست و ما منتظر عمل آنها هستیم. 

وی ادامه داد: تاخیر در برداشتن تحریم خیانت است؛‌ هر جناح، جریان و گروهی که برداشتن تحریم‌ها را یک ساعت به عقب بیندازد، به هر دلیلی باشد، خیانت بزرگ نسبت به ملت ایران است و این ننگ ابدی برای آن جناح، جریان و گروه در تاریخ ایران باقی می‌ماند. تحریم، تضییع حقوق مردم است و باید جلوی تضییع حقوق مردم را بگیریم. امیدواریم اقلیتی که در راه سنگ‌اندازی در انجام این کار هستند، در ایام ماه شعبان توبه کنند. در آستانه عید هستیم و عیدی که به مردم می‌دهند، این است که دست از تخریب بردارند. دولت هم بلد است، هم می‌داند و هم قادر است این تحریم را پایان دهد. 

وی افزود:  سال آینده کار بسیار مهمی داریم و باید دست به دست هم بدهیم و آن، انتخابات باشکوه در ۱۴۰۰ است. این انتخابات باشکوه تضمینی برای انقلاب، کشور و راه ماست.

ادامه دارد....

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز