خبرگزاری کار ایران

اعطای نشان فداکاری به زنده یاد سرتیپ دوم جانباز حسین حاتمی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۹۴۱

برابر تصویب «شورای عالی نشان ها» در ارتش جمهوری اسلامی ایران، نشان فداکاری به زنده یاد سرتیپ دوم جانباز «حسین حاتمی»، فرمانده اسبق دانشگاه افسری امام علی علیه السلام نیروی زمینی ارتش تعلق گرفت.

به گزارش ایلنا، سرتیپ دوم جانباز دکتر «حسین حاتمی» در سال ۱۳۲۷ در شیراز به دنیا آمد و در سال ۱۳۴۵ وارد دانشگاه افسری امام علی علیه السلام شد.

یاد شده با درجه سرگردی از 31 شهریور ۵۹ تا سال ۱۳۶۷ (پایان جنگ) در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب و غرب کشور حضوری فعال و تأثیرگذار داشت و به افتخار جانبازی نائل شد.

مرحوم سرتیپ دوم «حسین حاتمی» تا سال ۱۳۷۰ در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش و از ۲۴ دی ماه ۱۳۷۰ نزدیک به ۷ سال فرماندهی دانشگاه افسری امام علی علیه السلام را بر عهده داشت و در همین دوران دکتری خود را به پایان رساند.

ارتقاء دانشکده به دانشگاه و مزین کردن نام دانشگاه به نام نامی حضرت علی علیه السلام با تصویب فرماندهی معظم کل قوا و همچنین ارتقاء سطوح علمی دانشگاه از جمله خدمات ماندگار این امیر سرافراز ارتش اسلام است.

ایشان پس از مدتی خدمت در ستاد مشترک ارتش و بازنشستگی، به همکاری خود با دانشگاه آزاد در رده مدیریت در بخش های مختلف ادامه داد و آخرین مسئولیت ایشان در دانشگاه آزاد اداره واحد نخبگان جوان این دانشگاه بود که حاصل آن رشد قابل توجه در این حوزه و برکات ناشی از آن در سطوح علمی کشور بوده است.

این امیر دانشمند سرانجام در ۱۹ تیرماه ۱۳۹۴ پس از سال‌ها تحمل رنج ناشی از جانبازی به دیدار معبود شتافت و به همرزمان شهیدش پیوست.

گفتنی است، نشان فداکاری که اعطایی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) به ارتش جمهوری اسلامی ایران است، نماد ایثار و از خودگذشتگی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه افسری امام علی(ع) ارتش است که در راه پاسداری از استقلال و تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران مردانه ایستاده و دفاع کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز