خبرگزاری کار ایران

بادامچی در گفت‌وگو با ایلنا:

مشکلات امروز کشور تاوان یک دست کردن حاکمیت است/ عده‌ای نمی‌خواهند مردم حضور حداکثری پای صندوق‌های رای داشته باشند/ یکی از موانع انتخابات، نظارت‌های گزینشی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۳۲

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این‌که فکر کنیم با یکدست کردن قوا و حاکمیت، مشکلات حل می‌شود درست نیست و نتیجه این فکر درگذشته منجر به مشکلات امروز شده است.

محمدرضا بادامچی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سال ۹۹ و اتفاقات رخ داده در این سال و همچنین تصمیم‌گیری مسئولان در سال ۱۴۰۰ گفت: امیدوارم وضعیت اقتصادی مردم امسال بهتر شود و از این سختی و تنگنایی که قرار دارند، بیرون بیایند و نفس راحتی بکشند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم در سال جدید مسئولان و حاکمیت و تصمیم‌گیران وضعیت و شرایط مردم را درک کنند و سال ۹۹ را حتماً از نظر بگذرانند.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین مشکل پیش‌روی کشور، تحریم‌ها است که تنگنا‌های اقتصادی برای کشور را ایجاد کرده، قطعا مسئولان باید راهی را پیدا کنند تا معیشت مردم سر و سامان گیرد.

نماینده مجلس دهم ادامه داد: آمریکایی‌ها گفته‌اند می‌خواهند با ایران مذاکره مستقیم داشته باشند. معتقدم در حال حاضر  این بهترین نکته‌ای است که کشور بایستی روی آن دست بگذارد و بدون اینکه با واسطه‌ها بخواهد مسائل خودش را مطرح کند، مستقیم خواسته‌هایش را بیان و پیش ببرد و با خود آمریکایی‌ها وارد مذاکره شود.

وی تاکید کرد: قطعاً با مذاکرات ما می‌توانیم جایگاه بهتری را در دنیا به دست بیاوریم و تنگنا‌های اقتصادی هم آرام آرام جای خودش را به گشایش اقتصادی و ارتباط‌های جهانی و ارتباط‌های منطقه‌ای و تجارت منطقه‌ای بدهد.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی درخصوص برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و حضور حداکثری مردم در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: متأسفانه بعضی از گروه‌ها علاقه‌مند نیستند مردم حضور حد‌اکثری در انتخابات داشته باشند، درحالی  مشاهده کردیم  حضور حداقلی مردم در انتخابات ۹۸  چه مجلسی را به وجود آورد و عملکردش چگونه است.

وی تاکید کرد: اگر هدف این باشد که یکدست پیش برویم و قوای تصمیم‌گیری کشورمان، مقننه یا اجرائیه و قضایی بتوانند عملکرد مطلوبی در حد انتظار مردم داشته باشند، باید آحاد ملت پای صندوق‌های رای بیایند.

نماینده تهران در مجلس دهم خاطرنشان کرد: هنگامی ما چهره‌ درخشان مردم و کشور را مشاهده کردیم که حضورشان در مقاطع حساس کشور حداکثری بوده است و انتخابات با انتخاب آنان شکل واقعی به خودش گرفته است، در حال حاضر هم تا فرصت از دست نرفته باید اقداماتی انجام دهیم تا بدانند حضور آنان در پای صندوق‌های رای است که انتخابات را به وجود می‌آورد.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر موانعی در سر راه قرار دارد، گفت: از جمله موانعی که وجود دارد، عمدتاً گزینشی عمل کردن در بحث نظارت‌ها است که اجازه‌ رقابت بین گروه‌های دیگر را نمی‌دهند و آن را با مشکل مواجه می‌کند.

بادامچی تاکید کرد: برای حل مشکلات مردم به یک انتخابات با حضور حد‌اکثری در کشور نیازمندیم؛ آن هم با درک مردم و گوش کردن به مشکلات‌شان. امروز جامعه  از یکنواختی کشور و مشکلات کشور ناله و گلایه دارد اما دلیل نمی‌شود به خاطر حجب و حیا و عظمت‌شان مشکلات آنها را پشت گوش بیندازیم.

وی ادامه داد: اعتقادم بر این است که در حال حاظر بهترین موقعیت وجود دارد که انتخابات پیش‌رو را با حضور حد‌اکثری مردم و آحاد احزاب و گروه‌هایی که تلاش می‌کنند، برگزار کنیم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: اصلاح‌طلبان نهاد اجماع‌ساز را تشکیل داده‌اند و باید به آنها کمک کنیم تا بتوانند در انتخابات نماینده‌های خودشان را مطرح کنند..

وی خاطرنشان کرد: درست است که اکنون رویکرد مردم برای انتخابات، دوری‌گزینی است و علاقه‌مند به شرکت در انتخابات نیستند اما ما می‌توانیم با نزدیکی به مردم و گوش کردن به حرف‌های آنها در این ۳ الی ۴ ماه باقی‌مانده شرایطی را به وجود بیاوریم که منجر به حضور حداکثری آنان شود.

 بادامچی گفت: اگر بخواهیم به این فکر کنیم که قوا یکدست شود در  گذشته مشاهده کردیم هنگامی که دولت و مجلس یکدست بودند چه مشکلاتی ایجاد شد و امروز هم مشکلاتی که در کشور داریم تاوان همان فکر یکدست کردن است.

وی گفت: امیدوارم مسئولان امر و حاکمیت متوجه شوند که با یک دست کردن حاکمیت ما نمی‌توانیم مسائل مردم را حل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز