خبرگزاری کار ایران

ظریف در مراسم «نوروز ١۴٠٠، نوروز دوستی»:

سرمای تحریم در آستانه زوال است /ناامنی در کنار امنیت و صلح در کنار جنگ قابل جمع نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۳۸۲

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید بپذیریم آینده ما جدایی‌ناپذیر است؛ باید شادی‌ها را تقسیم کنیم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم. باید بدانیم ارزش‌های امروز انسانی به هم پیوسته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف در مراسم «نوروز ١۴٠٠، نوروز دوستی» ضمن خوشامدگویی به سفرای مقیم تهران و سپاسگزاری از آن‌ها برای همراهی با برگزاری جشن نوروز که آن را جشن خالی کردن قلب‌ها از کینه و حسد و نو شدن روح دانست، گفت: امروز نوروز  نه تنها از شبه قاره تا ترکیه و عراق و سوریه جشن گرفته می‌شود بلکه در جای جای جهان هر که با فرهنگ حافظ و سعدی و فردوسی آشناست، آن را می‌شناسد و این روز را هم می‌شناسند و آن را جشن می‌گیرند. 

وی ادامه داد: امروز سرمای کرونا، سرمای بیداد و سرمای تحریم در آستانه زوال است و به همت دانشمندان، ویروس کرونا به یاری خداوند ریشه‌کن می‌شود اما در یکسال گذشته باید یک درس را فراگرفته باشیم و اگر آن را نیاموخته‌ باشیم این سال به هدر رفته است. 

وی افزود: آن درس این است که تنها یک قدر قدرت در جهان وجود دارد و آن خداوند است. هیچ قدر قدرتی وجود ندارد و آنهایی که صدای نظامی، اقتصادی، فرهنگی و... گوش فلک پر کرده است، در برابر این ویروسی که به چشم نمی‌آید، زانو زدند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: باید بپذیریم آینده ما جدایی‌ناپذیر است؛ باید شادی‌ها را تقسیم کنیم و در شادی و غم یکدیگر شریک باشیم. باید بدانیم پیشرفت در کنار عقب‌ماندگی، غنا در برابر کنار فقر، ناامنی در کنار امنیت، صلح در کنار جنگ قابل جمع نیست. ارزش‌های امروز انسانی به هم پیوسته است. جهانی شدن به معنای جدایی‌ناپذیری همه ماست و این نوروز است که به ما می‌آموزد با طبیعت همراه شویم و روز نو و آغاز بهار را هر سال به عنوان سالی جدید جشن بگیریم و از خداوند بخواهیم همانگونه که زمستان را به بهار تبدیل می‌کند، قلب‌ها و روزهای ما نو کند و کینه را در دل بزداید و خودپسندی را از ما دور کند و به ما بیاموزد همه ما در یک کشتی هستیم. آینده بشریت آینده مشترک است. 

وی افزود: نمی‌توانیم در ناامنی یکدیگر امنیت داشته باشیم و از غم دیگران شاد باشیم؛ باید این نگرش‌های پوسیده را با آغاز قرن پانزدهم کنار بگذاریم. هرچند که دانشمندان نجوم می‌گویند سال آینده سال آغاز قرن نیست، اما همه می‌دانیم که وقتی سال ۱۳۹۹ را به سال ۱۴۰۰ تبدیل می‌‌کنیم یک قرن را پشت سر گذاشته‌ایم؛ قرنی که تحریم، بی عدالتی، غم، جنگ و احتکار واکسن داشت. آن را به کنار گذاشتیم و وارد قرنی می‌شویم که همراهی، همکاری همبستگی عشق دوستی و محبت به همراه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز