خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه یو اس اِل ای در گفت‌وگو با ایلنا:

بایدن نمی‌تواند حامیان داخلی اسرائیل را از خود دور کند/ دیپلماسی همچنان ممکن است/ مردم ایران نباید آسیب‌های بیشتری را متحمل شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۳۷

استاد علوم سیاسی تاکید کرد: ایران و آمریکا به هم بی‌اعتمادند و هر یک خواهان کسب امتیاز از دیگری هستند.

ریچارد اندرسون، (Richard D. Anderson) استاد علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه یوسی‌ال‌اِی (آمریکا) است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌ها مطرح کرد.

ایران و آمریکا به یکدیگر اعتماد ندارند

ریچارد اندرسون در ابتدا با اشاره به رویکرد دولت جدید آمریکا در قبال برجام گفت: بایدن می‌خواهد به برجام برگردد و پیشنهاد کرده است که مذاکرات را آغاز کند. اگر ایران  مطابقت خود را با برجام اعلام کند، تحریم‌ها لغو می‌شود. اما ایران می‌خواهد ابتدا تحریم‌ها برداشته شود. هیچ یک از طرفین به دیگری اعتماد ندارند و در ایران برخی با برجام مخالفند و در آمریکا برخی می‌خواهند تحریم‌ها را به عنوان وفاداری به اسرائیل حفظ کنند.

بایدن نمی‌تواند حامیان داخلی اسرائیل را از خود دور کند

وی افزود: اگر ایران برجام را می‌خواهد، شاید بهتر باشد که پیشنهاد آمریکایی‌ها را بپذیرد، زیرا موقعیت بایدن در ایالات متحده ضعیف   است و فعلا نمی‌تواند حامیان داخلی اسرائیل را با خود بیگانه کند. درست است که ایران حمایت ایالات متحده از خشونت اسرائیل و عربستان را تحمل می‌کند، اما همچنان در ایالات متحده حفظ حمایت رای‌دهندگان از معامله‌ای که به رأی دهندگان نیاز دارد، بسیار دشوار است. حتی قتل جمال خاشقچی نیز نمی‌تواند برخی را در آمریکا به اندازه کافی نسبت به سعودی‌ها بیزار کند تا از نگرش آنها به اسرائیل چشم‌پوشی کنند.

بایدن باید تحریم‌ها را لغو کند

اندرسون در ادامه در مورد ضرورت لغو تحریم‌ها در شرایط فعلی گفت: مطمئناً بایدن باید این کار را انجام دهد و با تمام تمرکز به کنترل دولت خود و حفظ حامیان خود می‌پردازد. من در این زمینه از او حمایت می‌کنم.

دیپلماسی هنوز ممکن است

این استاد دانشگاه هم چنین اضافه کرد: من فکر می‌کنم همچنان دیپلماسی ممکن است، اما فکر می‌کنم ایران باید این موضوع را درک کند که در جهان قدرت‌های بزرگ و کوچک وجود دارند و اگر بخواهند دیپلماسی با ایالات متحده داشته باشند، باید با ارائه امتیازات مانند یک کشور کوچک عمل کنند. صحبت در مورد برابری به طور انتزاعی خوب است، اما در عمل ممکن نیست، مردم ایران سختی زیادی کشیدند اما نباید آسیب‌های بیشتری را متحمل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز