خبرگزاری کار ایران

آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با ایلنا:

حضور مردم در پای صندوق‌های رأی وابسته به اقدامات ستاد ملی مبارزه کرونا است/ دوره شعار گذشته است، مردم به برنامه رأی می‌هند/ همه جریان‌های سیاسی باید در انتخابات نماینده داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۱۲۹

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نکته مهم این است که مردم با بصیرت انتخاب کنند و هر جریان فکری که در جمهوری اسلامی حضور دارد با نامزد خود به صحنه‌ انتخابات بیاید.

معصومه آقاپور علیشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در تحلیل شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و اقبال مردم از این دوره از انتخابات، اظهار داشت: معتقدم درحال حاضر اظهار نظر درباره انتخابات بسیار زود است؛ باید اجازه بدهیم ثبت نام‌ها صورت گیرد، تأیید صلاحیت‌ها از شورای نگهبان خارج شود؛ آن وقت بر اساس تائید صلاحیت افراد به گفت‌وگو بنشینیم.

نماینده مردم شبستر در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رد و تائید صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان یکی از مراحل حساس انتخابات در کشور ما است، گفت: تا زمانی که خروجی شورای نگهبان مشخص نشود نه در رابطه با اقبال مردم نسبت به این دوره از انتخابات و نه در رابطه با کاندیداها می‌توان سخنی گفت زیرا در هر دوره از سوی شورای نگهبان شاهد اتفاقات غیرمترقبه بودیم. 

وی تاکید کرد: معتقدم باید مراحل ثبت‌نام نامزدها در یک به یک مراحل طی شود سپس باتوجه به آن‌چه باقی می‌ماند جریان‌های سیاسی و افراد اظهار نظر کنند. از سوی دیگر باید ببینیم در این و در این ۲ ماهی که به انتخابات باقی مانده است، شرایط کشور به چه سمت و سویی خواهد رفت. بر کسی پوشیده نیست که ما امروز با تحریم‌هایی رو‌به ‌رو هستیم که اثرات بسیار بر روی اقتصاد، معیشت مردم گذاشته و زندگی را برای آن‌ها سخت کرده و از سوی دیگر اداره کنندگان کشور را با مشکلات زیادی رو به رو کرده است.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به شیوع پاندمی جهانی کرونا و تاثیر این بیماری بر روی سبک زندگی مردم و رفتارهای سیاسی آنان، بیان کرد: اعتقادم بر این است حتی پیش از بررسی عملکرد شورای نگهبان باید دید ستاد ملی در رابطه با واکسیناسیون چگونه اقدام خواهد کرد و آیا می‌تواند رضایت مردم را در سه ماهه‌ نخست اول سال ۱۴۰۰ به دست بیاورد یا خیر؛ دقت داشته باشید این موضوع بسیار برای مردم با اهمیت که آیا به موقع واکسن دریافت می‌کنند یا خیر.

وی با بیان این‌که عده‌ای صحبت از برگزاری انتخابات به شیوه‌های دیگر مانند الکترونیکی و یا برگزاری آن در چند روز می‌کنند، عنوان کرد: قاعدتاً ما زیر‌ساخت لازم برای انتخابات الکترونیکی و آن شفافیتی که باید به هنگام برگزاری این انتخابات وجود داشته باشد، در کشور نداریم. از سوی دیگر  چیزی که تصویب شده همچنان همان شرایط فیزیکی کاغذ‌ها هست؛ پس اگر ما در بخش واکسیناسیون و ستاد کرونا فعالیت خوبی نداشته باشیم قاعدتاً عامه‌ جامعه خطر ابتلا به بیماری کرونا را به جان خودشان نمی‌خرند که بخواهند در صف‌های انتخاباتی شرکت کنند.

آقاپور علیشاهی تاکید کرد: معتقدم  در حال حاضر تمرکز دولت، تصمیم‌گیران و همه بخش‌های اجرایی کشور باید به واکسیناسیون سریع مردم در ۲ ماهه‌ اول سال ۱۴۰۰ باشد. برای همین است که می‌گویم جمیع شرایط هنوز برای ورود به فضای انتخاباتی مهیا نیست. 

وی تاکید کرد: هرگونه اظهار نظر شورای نگهبان می‌تواند بسیاری از موازنه‌ها را در جامعه به هم بزند؛ برای همین است که باید تا نهایی شدن نظر این شورا صبر کنیم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص زمزمه حضور نظامیان در انتخابات و آغاز تبلیغات پیش از موعد و همچنین تحلیل اقبال جامعه به آن‌ها گفت: اعتقاد من این است که تا زمانی که خروجی‌های شورای نگهبان از رد و تائید صلاحیت‌ها مشخص نشود، در این مورد نمی‌توان اظهار نظر کرد زیرا که باید مشخص شود آیا شورای نگهبان اجازه خواهد داد که از هر قشر و از هر گروه در صحنه‌ انتخابات حضور داشته باشند؟ نکته مهم این است که مردم با بصیرت انتخاب کنند و هر جریان فکری که در جمهوری اسلامی حضور دارد با نامزد خود به  صحنه‌ انتخابات بیاید.

این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: البته علاوه بر عملکرد شورای نگهبان، این مساله هم مهم است که آیا افراد دارای شاخصه‌های لازم، تمایلی به کاندیداتوری دارند یا خیر؛ زیرا ما افراد نخبه و با شرایط بسیار خوب در کشور داریم که خودشان در شرایط فعلی کشور حاضر به کاندیداتوری نیستند.

و با اشاره به این که در انتخابات، مؤلفه نامزدی افراد برای حضور مردم در پای صندوق  بسیار مهم است، گفت: هر فردی که در این دوره از انتخابات بخواهد وارد عرصه شود با این شرایط سختی که کشور دارد مسئولیت سنگینی را به دوش می‌گیرد و نباید این موضوع را کتمان کنیم که شرایط فعلی کشور بر رفتارهای مردم بسیار تاثیرگذار است. 

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم بیان کرد:اعتقادم بر این هست با توجه به رشد شعور سیاسی و اجتماعی  که مردم به دست آورده‌اند، آنان در سال ۱۴۰۰  به برنامه‌ کاندیدا‌ها رأی خواهند داد نه به خود فردی که در میدان رقابت حاضر شده است.

وی تصریح کرد: کنش‌های اجتماعی مردم بسیار تغییر کرده است؛ آنان به خوبی می‌دانند قول، وعده، شعار و همه‌ این‌ها رنگ خودش را باخته است و باید به برنامه‌هایی که عملیاتی باشند رأی ‌دهند.

آقاپور گفت: خوشبختانه سطح جامعه هم در قشر شهری و هم قشر روستایی، از نظر مدرک تحصیلی، سواد و شعور بالا رفته است و ما از آن مرحله که بخواهیم به گروه و قومیت رأی بدهیم گذر کرده‌ایم و همه این‌ها برای خودشان رنگ باخته‌اند و مردم یاد گرفتند کسی که الفبای سیاست می‌داند باید زمام امور کشور را به دست بگیرد و کشور را به آن وضعیت مطلوبی که مد نظر همه آحاد ملت است برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز