خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه تگزاس در گفت‌وگو با ایلنا :

ایران و آمریکا حاضر به دادن اولین امتیاز نیستند/ راه حل بن‌بست فعلی مذاکرات اعلام نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۹۹

استاد روابط بین الملل راه حل تنش‌های فعلی را مذاکرات اعلام نشده و مخفیانه دانست.

آلن جی کاپرمن استاد علوم سیاسی و روابط و اقتصاد بین‌الملل دانشگاه تگزاس است. وی به صورت تخصصی در دیپلماسی و موضوعات هسته‌ای تحقیق است. وی در گفت‌وگو با  ایلنا به بیان نظرات خود درباره برجام و روابط ایران و آمریکا پرداخته است.

ایران و آمریکا خواهان کسب امتیاز از طرف مقابل هستند

آلن جی کاپرمن در ابتدا با اشاره به وضعیت روابط ایران و آمریکا گفت: به دلیل سیاست داخلی در هر دو کشور ، هر دو رئیس‌جمهور به دلیل ترس از اینکه توسط مخالفان داخلی خود متهم به ضعف شوند، علناً حاضر به دادن اولین امتیاز نیستند، بنابراین آنها از طرف مقابل خواستار اولین امتیاز می‌شوند.

راه حل بن بست فعلی مذاکرات مخفیانه است

وی در ادامه افزود: نتیجه این کار این است که یک بن‌بست ایجاد می‌شود که کاملا درک شده است. راه حل این است که گفت‌وگوهای اعلام نشده و مخفیانه انجام شود تا هیچ یک از طرفین برای دادن امتیاز اول به صورت علنی احتیاج به توضیح نداشته باشند و آنها می‌توانند در مورد معامله و نحوه دادن امتیازات متقابل بحث و تبادل نظر کنند.

ایران توسعه توافق فعلی را قبول نمی‌کند

این استاد دانشگاه در ادامه گفت: توافق میان ایران و آمریکا شکل می‌گیرد و این معامله ممکن است، بازگشت به برجام باشد. اما به دلایل سیاسی و داخلی، بایدن ممکن است از ایران در زمینه موشک، حضور در سوریه و یمن و بندهای غروب آفتاب امتیازات بیشتری بخواهد. پذیرش چنین امتیازاتی برای ایران سخت خواهد بود و احتمالا آن‌ها را قبول نمی‌کند، بنابراین من تصور می‌کنم که آنها در این زمینه با ابهاماتی روبرو خواهند شد.

توافق می تواند بحران فعلی را کاهش دهد

آلن جی کاپرمن با تاکید بر اینکه توافق میتواند این می تواند به بحران هسته‌ای فوری پایان دهد ، اما به احتمال زیاد باعث ایجاد تنش در آینده بین ایالات متحده و ایران خواهد شد زیرا آنها در مورد اینکه ایران توافق را ارج می‌نهد و به آن احترام می‌گذارد و متعهد به تعهد است،  اختلاف نظر دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز