خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس بررسی کرد؛

افزایش واردات نفت از ایران توسط چین

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۳۱

اویل پرایس در تحلیلی از افزایش واردات نفت از ایران توسط چین خبر داد‌.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، به نظر می‌رسد چین در حال تبدیل شدن به یک واردکننده اصلی نفت ایران است. 

طی سال گذشته، چین به طور متوسط ​​۳۰۶ هزار بشکه در روز نفت خام از ایران وارد کرده است که در مجموع ۱۷.۸ میلیون تن بوده است. بیشتر این واردات ، ۷۵ درصد ، به طور غیر مستقیم از طریق مالزی ، عمان یا امارات متحده عربی انجام شده است.

با افزایش تقاضا، در ماه مارس، انتظار می رود واردات نفت ایران از چین به ۸۵۶ هزار  بشکه در روز برسد که در فوریه ۱۲۹درصد افزایش خواهد داشت. واردات از ایران در سراسر آسیا، به ویژه در چین ، هند ، ژاپن و کره جنوبی ، از سال ۲۰۱۸ به دنبال تحریم های اعمال شده علیه این کشور تحت دولت ترامپ، بسیار کاهش یافته است. با این حال، واردات چین از نفت ایران طی چند ماه گذشته نشان می دهد که این روند در دولت جدید بایدن تغییر می کند.

واردات هرگز از ایران به چین به طور کامل متوقف نشد ، اما قطعاً کاهش یافت. با این حال ، به گفته اما لی ، تحلیلگر مبادلات نفتی گفت: واردات از ایران از سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ شروع به افزایش کرد ،  استان شاندونگ به عنوان بهترین منطقه دریافت کننده است  که نشان می دهد پالایشگاه های مستقل اصلی ترین مصرف کننده هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز