خبرگزاری کار ایران

رحمانی فضلی در جمع استانداران:

همه استان‌ها با حساسیت اطلس امنیتی انتخابات را پیگیری و اجرا کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۴۲

وزیر کشور گفت:پس از هماهنگی لازم میان دستگاه ها و همکاری مردم شاهد کاهش فوتی های کرونا هستیم، البته خوزستان شرایط خاص خود را دارد، اما این استان هم به سمت شرایط مطلوب می رود. ۴ شهرستان از حالت قرمز خارج شده تست های روزانه به ۲۱ هزار رسیده است.

به گزارش ایلنا،  عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه امروز خود با استانداران سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار شد اظهار کرد: لازم بود در پایان سال گزارشی از وضعیت استان ها به لحاظ اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و امنیتی از سوی استانداران داشته باشیم  و این جلسه با هدف بررسی اوضاع امنیتی کشور قیمت کالاها در ایام نوروز انتخابات و کرونا برگزار شد .

وی در ادامه گفت: در جلسه امروز وضعیت امنیتی کشور چه به لحاظ عمومی چه به لحاظ انتخابات بررسی و مقرر شد همه استان ها با حساسیت اطلس امنیتی انتخابات را پیگیری و اجرا کنند. در حوزه امنیتی در حال حاضر و شرایط کنونی مشکل خاصی نداریم.

رحمانی فضلی درباره اقدامات وزارت کشور در زمینه قیمت ارزاق ایام نوروز تصریح کرد: به عنوان مسئول ستاد هماهنگی و تبلیغ اقتصادی از ۴ ماه پیش تحلیل های خود را به دولت ارائه کردیم و همچنین نگرانی های خود را نیز بیان کردیم. لازم است استانداران در هماهنگی کامل با دولت و جهاد کشاورزی و وزارت صمت بوده و امور مربوط به تنظیم و نظارت بر بازار را به دقت پیش ببرند.

تصمیم جدید دولت هم مطرح شد که در مورد تسهیل ورود کالا از مرزهای کشور است. استانداران باید کمک کنند تا با تسهیل واردات به کشور کمبودهای داخل جبران شود و استانداران مرزی هم باید توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشند.

رحمانی فضلی همچنین بیان کرد: انتخابات موضوع دیگر جلسه امروز بود تاکنون همه اقدامات و همکاری های لازم برای برگزاری انتخابات انجام گرفته است. ثبت نام انتخابات شوراها در حال انجام بوده و من همین جا از همه متخصصین و کارشناسان و تحصیل کردندگان حوزه اجرایی و مدیریت شهری دعوت می کنم که در این انتخابات ثبت نام کنند.

وی با بیان این که نگرانی خاصی در حوزه انتخابات نداریم گفت: تقاضای ما ایجاد زمینه برای جذب مشارکت است. رهبری هم  موضوع مشارکت را مطرح کرده است، بنابراین همه باید تلاش کنیم تا بستری مناسب برای مشارکت در انتخابات فراهم شود. وزارت کشور ، وزارت فرهنگ ، شورای نگهبان، صدا و سیما و اهداف همه باید به وسع خود در این زمینه تلاش کنند.

وزیر کشور همچنین درباره ی آخرین وضعیت تصمیمات درباره ی بیماری کرونا گفت: شهرهای قرمز و نارنجی با محدودیت سفر مواجه بودند، اما سایر سفر به سایر شهرها آزاد است ولی باید با رعایت پروتکل ها سفر انجام شود. اگر پروتکل ها رعایت نشود، حتما دچار خسارت می شویم. وزارت بهداشت هم در این زمینه نگرانی دارد. در این جلسه به استانداران یاد آوری شد که با همکاری همه دستگاه ها تلاش کنند تا عملکرد مثبت و قابل قبولی برای سلامت مردم اجرایی شود.

وی خاطر نشان کرد: پس از هماهنگی لازم میان دستگاه ها و همکاری مردم شاهد کاهش فوتی های کرونا هستیم، البته خوزستان شرایط خاص خود را دارد، اما این استان هم به سمت شرایط مطلوب می رود. ۴ شهرستان از حالت قرمز خارج شده تست های روزانه به ۲۱ هزار رسیده است.

وی در پایان تاکید کرد: مردم مراقب باشند تا بتوانند از تعطیلات خود لذت ببرند . رعایت پروتکل ها همچنان ضروری است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز