خبرگزاری کار ایران

استاد دانشگاه ام‌سی مستر کانادا در گفت‌وگو با ایلنا:

تحریم مردم عادی به دلیل تضاد دولت‌ها، غم‌انگیز است/بایدن عزم قابل توجهی برای توافق با ایران دارد/ دو طرف از فرصت ایجاد شده استفاده کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۰۶

استاد روابط بین الملل تاکید کرد که هموارد دیپلماسی بر هر گزینه‌های دیگر برتری دارد و ایران و آمریکا باید از فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

جان کلاروسو (John Colarusso) استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا است. وی به صورت تخصصی در حوزه روابط بین‌الملل و تاریخچه این روابط تحقیق و تدریس کرده است.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، نظرات خود را در خصوص تنش میان ایران و آمریکا مطرح کرده است.

تحریم مردم عادی به دلیل تضاد میان دولت‌ها غم‌انگیز است

بایدن باید تحریم‌های حوزه دارو و سلامت را کاهش دهد

کلاروسو در ابتدا با اشاره به ادامه روند تحریم‌ها با وجود روی تغییر دولت در آمریکا، گفت: تحریم مردم ایران سخت و بسیار غم‌انگیز است. یعنی رنج مردم عادی به دلیل تضاد بین دولت‌ها غیرقابل قبول است و بایدن باید تحریم‌ها به ویژه در حوزه سلامت و دارو را در شرایط فعلی کاهش دهد. 

 دیپلماسی بر جنگ برتری دارد

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت استفاده از دیپلماسی گفت: دیپلماسی و جنگ هر دو ممکن است و من بین این دو دیپلماسی را انتخاب می‌کنم. اما هر دو امکان‌پذیر است. گاهی تهدید به جنگ، دیپلماسی را تقویت می‌کند و گاهی اجتناب از جنگ به حرکت به سمت دیپلماسی منجر می‌شود. اما، جنگ خود همیشه بی‌رحمانه  و فاجعه است. من هرگونه جنگ را فاجعه‌ای کامل در منطقه با عواقب وحشتناک و کاملا غیرقابل پیش‌بینی  می‌دانم.

بایدن عزم قابل توجهی برای احیای مجدد توافق قبلی و مذاکره با ایران دارد

استاد روابط بین‌الملل و علوم اجتماعی دانشگاه اِم‌سی‌مستر کانادا یادآور شد: بایدن فعلا با مسائل مختلف داخلی در آمریکا درگیر است اما من فکر می‌کنم عزم قابل توجهی برای احیای مجدد توافق قبلی و مذاکره با ایران وجود دارد یا این‌که می‌خواهد توافق گسترده‌ای با ایران داشته باشد در هر صورت خواهان توافق با ایران است.

هر دو طرف از فرصت ایجاد شده استفاده کنند

وی گفت: بایدن خواهان بهبود روابط با ایران است و از فرصت ایجاد شده باید بهره برد. هر دو طرف باید تمایل خود برای ورود به مذاکرات را نشان دهند و وارد روند مذاکره برای رسیدن به توافق شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز