خبرگزاری کار ایران

رضایی در دیدار با پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد:

نباید در مسیر پیشرفت کشور، درجا بزنیم و متوقف بمانیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۸۵

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: غفلت و یأس و سستی را که آرام آرام به دلیل ناکارامدی و انحرافات شکل گرفته، از خودمان و جامعه دور کنیم.

به گزارش ایلنا، محسن رضایی صبح شنبه ۲۳ اسفند ماه در دیدار با جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت استان یزد که در تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برگزار شد، با اشاره به نزدیکی ایام میلاد امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) گفت: اعیاد ماه مبارک شعبان، از میلاد حضرت اباعبدالله(ع) تا میلاد امام عصر(عج) را به شما پیشکسوتان دفاع مقدس در استان یزد، تبریک عرض می کنم. خوشحالم که در آستانه کنگره بزرگداشت شهدای استان یزد در خدمت شما همرزمان شهدا هستم.

 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: کشور ما یکبار دیگر نیاز به پاسداری، تداوم انقلاب و ادامه راه شهدا دارد. کشور ما بار دیگر نیاز به ندای بزرگ حرکت به جلو، پیشرفت و عدم توقف دارد. دشمنان قصد دارند تا انقلاب و کشور ما را متوقف کنند. از داخل با تردید و یأس و از بیرون با محاصره اقتصادی و فشارهای بین المللی. اینجا بایستی فضا را تغییر داد، گاهی یک ضربه "بیدار باش" روی میز، باعث می شود تا بیداری صورت بگیرد. باید غفلتی که آرام آرام به دلیل یأس و انحرافات شکل گرفته را از خودمان و جامعه دور کنیم. 
 
رضایی با اشاره به اهمیت دهه پنجم انقلاب گفت: ما می خواهیم در این دهه، گام دوم انقلاب را با عبور از گذشته و با بصیرت انقلابی، پایه ریزی آینده دنبال کنیم. در دهه اول هم زیر بمباران های دشمن، نهادهای مبارکی را تاسیس کردیم. امام در مورد نوشتن قانون اساسی، یک روز تاخیر را هم از دولت موقت نپذیرفت زیرا امام پیش بینی می کرد که تاخیر، آسیب ایجاد می کند. دشمن هم می خواست قانون اساسی و ولایت فقیه و نهادهای انقلابی مثل سپاه مستقر نشوند. در دهه اول، در میانه طوفان، ضمن دفع دشمن، خانه را بنا کردیم. 
 
وی افزود: ما باید بدانیم که در گام دوم انقلاب، نیاز به چه نهادهایی داریم. آن چیزی که در گام دوم انقلاب باید ساخته شود، اقتصاد و فرهنگ جامعه است. این قله مهمی است که زندگی مردم را رقم می زند. معیشت مردم زیر فشارهای شدیدی قرار گرفته است و باید در گام دوم انقلاب در کنار رشد خوبی که علم و فناوری داریم به عدالت و معنویت و معیشت مردم هم به طور جدی بپردازیم. ما باید بنای دیگری در کنار نهادهای سیاست بگذاریم.
 
 رضایی گفت: دشمن در این گردنه سرسختانه مقاومت می کند. گام دوم انقلاب عبور از این گردنه است. نمی توانیم معطل سخن چینان و تحریف کنندگان بمانیم. نمی توانیم یک لحظه هم توقف کنیم. نباید در مسیر پیشرفت کشور، درجا بزنیم و متوقف بمانیم. باید بدون توقف به پیش برویم.
 
وی با ذکر این نکته که یکی از موضوع مهم دیگر در دهه آینده امنیت است، گفت: علاوه بر معیشت مردم و اقتصاد ملی، مساله امنیت و نفوذیها مهم شده است. موضوع انتقال بین نسلی و آماده کردن جوانان برای پذیرش مسئولیت ها برای سی سال آینده نیز مهم و حساس است.
 
نویسنده کتاب ایران آینده گفت: باید از گذشته درس بگیریم و برای آینده برنامه ریزی کنیم تا اتفاق مثبت، مردمی و رو به جلو مثل پیروزی انقلاب اسلامی و پیروزی در جنگ صورت بگیرد. برای این کار باید سومین بسیج انقلاب و سومین قیام در جامعه صورت بگیرد و همه در صحنه حاضر باشند.
 
فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: پس از شهدا، امتحان سختی از ما گرفته می شود. ما فردا در محضر شهدا باید برای عملکردمان در این شرایط حساس پاسخگو باشیم. باید از خدا، روحیه جهادی و رزمندگی خود را طلب کنیم و پشت سر رهبر آگاه، مدیر حکیم و قدرتمند و فرمانده و امامِ جامعه حرکت کنیم. باید با اتحاد، حرکت خود را آغاز کنیم و شکست ناپذیر بودن ایران سرافراز را در اقتصاد و فرهنگ اثبات کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز