خبرگزاری کار ایران

گزافه گویی نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل علیه ایران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۶۳۰

نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل به بیان اظهارات بی‌اساس علیه ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، شاهزاده عبدالله بن خالد بن سلطان آل سعود بر لزوم گسترش توافق هسته‌ای با ایران تاکید  کرد.

وی گفت: عربستان سعودی با احتیاط از توافق نامه منعقد شده با تهران  در سال ۲۰۱۵ حمایت کرد و متوجه شد که این توافق دارای اشکالات بسیاری است.

شاهزاده عبدالله ادامه داد ، ما بر ضرورت دستیابی به توافق جامع جدیدی که شامل بازیگران منطقه ای باشد و به  برنامه موشک‌های بالستیک ایران و تأمین مالی تروریسم بپردازد تاکید می‌کنیم زیرا این موارد بسیار مهم است.

وی توضیح داد که عربستان سعودی تلاش می‌کند ضمن متوقف کردن فعالیت‌های منطقه‌ای ایران از ادامه برنامه موشک های بالستیک جلوگیری کند.

وی افزود: ایرانیان نیروی موشکی خود را بخشی جدایی‌ناپذیر و ضروری از استراتژی دفاع ملی خود می‌دانند که نقش اصلی حمله را به طور سنتی انجام می‌دهد. این برنامه موشکی اهداف اصلی ایران را تأمین می‌کند: جلوگیری از حملات علیه ایران، فراهم کردن توانایی جنگ یا تصمیم گیری برای شروع جنگ، حمایت از توانایی‌های نظامی نیروهای منطقه‌ای مانند حزب الله و انصارالله ، افزایش غرور ملی و نفوذ منطقه‌ای و تأمین نفوذ؛ هم چنین اگر ایران تصمیم به دستیابی به سلاح هسته‌ای بگیرد قدرت هسته‌ای می شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز