خبرگزاری کار ایران

فرهنگی در نشست خبری:

تاثیر عدم تشکیل وزارت بازرگانی بر گرانی قیمت‌ها منطبق بر واقعیت نیست/تلاش می‌کنیم بودجه تا پایان سال ابلاغ شود/ انتقادات به سفرهای استانی رئیس مجلس را وارد نمی‌دانیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۱۳۱

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفرهای استانی رئیس مجلس آثار مثبتی را به جای خواهد گذاشت، گفت که انتقادات به این موضوع را وارد نمی داند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین فرهنگی در نشست خبری صبح امروز که درخصوص لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ طی سخنانی گفت: درخصوص بحث تعیین تکلیف لایحه بودجه، شورای نگهبان ایراداتی وارد دانست که کمیسیون تلفیق امروز این ایرادات را بررسی می‌کند و به مجلس اینکه بررسی در کمیسیون به اتمام رسید، در اولین فرصت قانونی آن را رسیدگی می‌کنیم که براساس آئین‌نامه در اولویت قرار می‌گیرد و مشمول مرور زمان نمی‌شود.

وی ادامه داد: امیدواریم که تا پیش از پایان سال بررسی بودجه را تمام و ابلاغ کنیم تا دولت از ابتدای سال آینده مشکلی در این رابطه نداشته باشند.

فرهنگی با اشاره به اظهارات برخی مقامات دولتی بیان داشت: این که گفته می‌شود مصوبات مجلس باعث گرانی شده است، صحیح نیست. چراکه لایحه بودجه مربوط به سال ۱۴۰۰ است و اکنون هنوز در سال ۹۹ هستیم. در لایحه بودجه برای اقلام ضروری مانند نهاده‌های دامی و داروها ارز ترجیحی تخصیص داده شده است.

وی همچنین به سخنان رئیس‌جمهور و گلایه وی از عدم تشکیل وزارت بازرگانی اظهار داشت: اینکه گفته‌ می‌شود عدم تشکیل وزارت بازرگانی برگرانی قیمت ها مطرح شده که دقیق نیست. ما وزارتخانه کار یا مسکن را داریم اما شاهد مشکلات عدیده در این دو حوزه هستیم. بود و نبود نام بازرگانی بر یک وزارتخانه هم نمی تواند اثری داشته باشد. ضمن اینکه قبل از ادغام هم همین مشکلات وجود داشت و حتی باعث می شد نوعی دوگانگی و تضاد در مدیریت بازار به وجود بیاید.

فرهنگی در بخش دیگری از نشست خبری خود با اشاره به انتقادات به سفرهای روسای قوا خصوصا رئیس مجلس نیز گفت: این سفرها با اصرار نمایندگان و مسئولین استانی انجام می شود و اثرات بسزایی خصوصا در زمینه آشنایی نزدیک با مسائلی که در کشور در جریان است دارد. لذا آثار مثبتی بر جای خواهد گذاشت و ما این انتقادات را وارد نمی دانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز