خبرگزاری کار ایران

باهنر:

صنعت را لوس بار آورده‌ایم/رییس‌جمهور آینده با بیست میلیون رای فکرنکند عقلش زیاد شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۶۰۸

عضو ارشد شورای وحدت اصولگرایان با بیان اینکه امیدوارم رئیس جمهور آینده عاقل، حکیم و‌ مدبر باشد،گفت: نیاز نیست رئیس جمهور روزی۱۷ ساعت کار کند، بلکه ۵ ساعت کار کند اما حکیمانه تصمیم بگیرد و‌ با بیست میلیون رای فکرنکند عقلش زیاد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا باهنر در "گردهمایی بزرگ صنعتگران ایران" شورای وحدت با اشاره به جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت کشور را افرادی تشکیل می‌دهند که یا در دوران جنگ و امام نبودند و یا آن زمان قدرت تمییز نداشتند. در این چهل سال کارهای خوبی انجام شد البته طبیعی است که برخی از قطعات پازل درست مدیریت نشد. این کارهای خوبی که در کشور صورت گرفته از جنگ تا بازسازی خسارت‌های ناشی از آن که هزار میلیارد دلار هزینه بر روی کشور به بار آورد، همگی دستاورد دولت‌هایی است که در این چهل سال مدیریت کردند.

عضو شورای عالی شورای وحدت افزود: در حال حاضر روستای ده خانوار بدون برق و آب نداریم. همه این امور کار همه دولت‌ها بوده  البته اشکالاتی هم وجود داشته است. در واقع زمانی که نقشه راه و سیاست‌های کلی در هرم حقوقی الزام‌آور قرار نمی‌گیرند و هر کدام اسناد بالادستی را رعایت نمی‌کنند، به اشکالات ساختاری برمی‌خوریم.

باهنر با اشاره به نقش مجلس در حل مسائل و مشکلات کشور خاطرنشان کرد: خاستگاه مجلس قومی، منطقه‌ای و‌ حزبی است. ۱۵ سال است که رهبر می‌گوید اقتصاد مقاومتی اما کسی توجه نمی‌کند. در هیچ مجلسی ده نفر پیدا نشده و نمی‌شود که منافع ملی را به سایر منافع ترجیح دهد. از زمانی که سیاست‌های پولی در خدمت سیاست مالی قرار گرفت، این وضعیت برای اقتصاد کشور اتفاق افتاد. به غیر از دولت هشتم، بقیه دولت‌ها در دوره دوم با تورم ۱۵۰درصدی مواجه بودند، لذا اقتصاد کلان کشور مشکل دارد.  

وی ادامه داد: در کنار نهادهای تصمیم‌گیر به نهادهای تصمیم‌ساز نیاز داریم که پارلمان بخش صنعت یکی از آنها است. امروز خودروسازان به ازای هر خودرویی که تولید می‌کند ۸۰ میلیون ضرر می‌دهد. صنعت را لوس بار آورده ایم لذا توانایی رقابت ندارد. در حال حاضر ۸۰درصد اقتصاد دست دولت است. لذا بخش خصوصی به وکیل مدافع جدی نیاز دارد که دنبال رانت و منافع شخصی نباشد.

این کنشگر سیاسی اصولگرا  تصریح کرد: در حال حاضر سرعت رشد علم و صنعت افزایش پیدا کرده است. همان اوایل مجلس با قالیباف جلسه‌ای برگزار کردیم و به او گفتم در مجلس دو کار انجام ندهد که آنها عبارتند از اینکه هزینه‌های دولت را اضافه کنید و به صورتی تصمیم بگیرید که دولت بزرگ نشود. همانطور که احمدی‌نژاد شب خوابید و صبح تصمیم گرفت که بخش زیادی از مدرسین را استخدام دولتی کند.

نایب رئیس مجلس نهم با اشاره به تدوین استراتژی ملی یادآور شد: امیدوارم رئیس جمهور آینده عاقل، حکیم و‌ مدبر باشد، نیاز نیست رئیس جمهور روزی۱۷ ساعت کار کند، بلکه ۵ ساعت کار کند اما حکیمانه تصمیم بگیرد و‌ با بیست میلیون رای فکرنکند عقلش زیاد شده است.

وی در پایان با اشاره به عملکرد شورای وحدت گفت: در قالب شورای وحدت معتقد هستیم که ساختار صنعتگران باید سامان پیدا کند. لذا در این شورا به دنبال این هستیم که کار با ثبات، مداوم و ماندگار انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز