خبرگزاری کار ایران

روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی بنیاد شهید:

فداکاری قله بزرگی از اخلاقیات بود که ملت ما در دفاع مقدس فتح کرد/مردم ما در «جنگ اراده‌ها» بر فشارهای ظالمانه دولت قبل آمریکا پیروز شدند/ اولویت اول ما برای تزریق واکسن کادر درمان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۴۰۲

رئیس جمهور گفت: ملت ما در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید روی کار آمدند مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است و این یعنی ملت ایران پیروز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پنجاه و ششمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی که در آستانه سالروز فرمان تشکیل بنیاد شهید و به منظور بهره‌برداری از طرح‌های این بنیاد  برگزار شد، طی سخنانی گفت: امروز یک روز بسیار پربرکت و مبارکی است، بهترین و پربرکت ترین روزی که بزرگترین انسان تاریخ، امروز بر قلب مبارکش وحی نازل شد. وحی‌ای که موجب نجات جامعه دیروز، امروز و فردا خواهد بود تا روز قیامت که هدایت و نور او به عنوان مشعل‌دار بزرگ برای همه انسان هاست و تا امروز همه دنیا از رحمت او بهره برداری و استفاده می کند.

وی ادامه داد: در روز بعثت نبی اکرم یک بار سنگین بر عهده ما قرار می‌گیرد که باید ایشان را الگوی رفتار خود قرار دهیم. از امروز یعنی روز بعثت تا پایان عمر مبارکش، پیامبر نخواست حرف خود را با زور تحمیل کند و قرآن هم می‌گوید که تو حق سیطره نداری و باید واقعیت‌های وحی را بر مردم اعلام کنی. پیامی دعوت کننده بود و فرا می خواند تا مردم با آزادی و اراده و اختیار و انتخاب دین مبین اسلام را انتخاب کنند. توجه داشته باشیم که همه ارزش های ما در سایه انتخاب است اگر انتخاب‌گر خوبی باشیم سعادت دنیا و آخرت ما تامین می شود.

روحانی در ادامه اظهار داشت: دین، اخلاق و نوع حکومت انتخاب است و همه چیز براساس انتخاب است و امروز هم ما باید توجه کنیم که این مسئولیت را بر دوش بگیریم. پیامبر با بیان، حکمت، موعظه، پند و هم با اخلاق زیبا و کریم خود دعوت می کرد. آن اخلاق پیامبر بود که همه را جذب می‌کرد و امروز هم ما مسلمان ها که افتخار داریم پیرو آن پیامبر عظیم الشان هستیم با اخلاق و رفتار مان باید جاذبه دعوت داشته باشیم. ایران الگو و اسلام الگو که اخلاق و رفتار و مبارزه با تقلب و هتک حرمت و انواع تعدی ها و تجاوزها این اخلاق است که می تواند همه دنیا را دعوت به اسلام و راه حق کند.

وی تاکید کرد: ایثارگران ما در دوران ۸ سال دفاع مقدس با فداکاری خود برای همه جهانیان الگو شدند. امروز هر کس به این ملت بزرگ نگاه می‌کند می بیند که این افراد قله‌ها را طی کردند اما قله ایثار، قله بلندتری از هر قله دیگری است. ایثارگران ما در آن روزهای بسیار سخت و آن روزهای تنهایی دفاع مقدس که ایران مظلوم تنها در کنار راهبری امام حکیم بزرگوار روی پای خود ایستادند و فرزندان عزیز و دلاور ما، بسیجیان و سپاه و ارتشیان و جهادگران به میدان جنگ و جهاد شتافتند.‌

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنکه داعی الی الله بود، حماسه بزرگ ایثار رزمندگان ما بود. آن حماسه همه مردم را جذب کرد و امروز به عنوان یک عمل بزرگ افتخار آمیز در دوران مظلومیت است که خداوند پیروزی را نصیب آنها و ما کرد. امروز ملت ایران حماسه جدیدی را آفریده است.

روحانی تصریح کرد: آن روز حماسه ایثارگری در ۸ سال بود و امروز در سه سال اخیر در جنگ اقتصادی دشمن، ملت ما با ایثارگری و مقاومت حماسه افتخارآفرین جدیدی را به وجود آورد. ابر قدرت دنیا که ظالم ترین حکومت مربوط به چهار سال گذشته آمریکا بود، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا ملت ایران را در برابر اراده ننگین خود وادار به تواضع کنند.

وی با بیان اینکه ملت ما در جنگ اراده‌ها پیروز شد و کاری کرد که امروز حاکمان جدیدی که در کاخ سفید روی کار آمدند مداوم تکرار می‌کنند جنگ و فشار حداکثری دولت قبلی آمریکا منجر به شکست شده است، گفت: معنی دیگر آن، این است که ملت ایران به پیروزی بلند و بزرگ دست یافته است. این یک حماسه بزرگ است و این حماسه دعوت همه آزادی خواهان و جهانیان است که در برابر تجاوز و ظلم بایستید، خداوند پیروزی را نصیب شما می‌کند.

رئیس‌جمهور اضافه کرد: البته مردم ما رنج بسیاری کشیدند و روزهای بسیار سختی تجربه کردند مخصوصاً از لحاظ اقتصادی. اما از لحاظ سیاسی، اخلاقی و حقوقی پیروزی‌های بزرگ و درخشانی به دست آوردند. آنها می‌خواستند کاری کنند که این نظام فرو بریزد اما مردم ما در این سه سال رنج را تحمل کردند و در سایه فداکاری این ملت مقاوم این سرزمین، نظام اقتصاد بیشتری از سه سال قبل دارد.

روحانی تاکید کرد: امسال روز بعثت نبی مکرم اسلام در همسایگی روز بزرگداشت شهید و شهدا است. همان روزی که امام بزرگوار ما فرمان تأسیس بنیاد شهید را دادند و این بنیاد در طول این مدت خدمات زیادی را به این خانواده‌های عزیز ارائه داده است. خانواده‌ها آنقدر گرانقدر و بلند مرتبه هستند که خدمات دولت هرقدر باشد در برابر ایثار و فداکاری بزرگی چه کردند بسیار کوچک است.

رئیس قوه مجریه در ادامه با اشاره به تسویه بدهی‌های دولت به بنیاد شهید، اظهار داشت: من در اینجا می خواهم به عنوان یک افتخار برای دولت تدبیر و امید این نکته را عرض کنم که، ما وقتی در سال ۹۲ دولت را آغاز کردیم اولین گزارش هایی که مرحوم آقای شهیدی به من داد بدهکاری فراوان دولت به بنیاد شهید بود و خب این کار بزرگ و ارزشمدی بود و من خوشحال شدم که مطالبات معوق که مربوط به سال های گذشته بود را پرداخت کردیم، البته در این سال های که ما بودیم هم معوقه پیدا کردیم و بعدا پرداخت کردیم.

وی افزود: در مجموع ۱۳ هزار میلیارد تومان پرداخت کردیم که ۷۶۴۰ میلیارد تومان از آن در همین سال ۹۹ پرداخت شد. در سوی دیگر من دستور جذب و استخدام ۱۲ هزار نفر از جوانان عزیز را از خانواده های جانبازان و شهدا را دادم که آن روز برای من بسیار شیرین بود؛ البته بعدا آقای اوحدی چانه زنی کرد و عدد را به ۱۶ هزار رساند. این جوانان، جوانای نخبه ای هستند و من از نزدیک بسیاری از فرزندان شاهد و ایثارگر را می‌شناسم. همچنین دولت هم افتخار دارد که بسیاری از اعضای آن از خانواده های شهدا هستند مانند آقای جهانگیری دو برادر شهید داده، آقای ستاری فرزند شهید است، آقای اوحدی خودش جانباز است و عزیزان دیگر هم چنین شرایطی دارند.

روحانی به بحث رفع مشکل مسکن اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما مشکل مسکن این عزیزان بود که ما امروز افتخار می‌کنیم که ۲۵ هزار زمین برای ۲۵ هزار مسکن در اختیار بنیاد قرار گرفته است. امیدواریم خانواده های شهدا که برای ما بسیار ارزشمند هستند و کار بسیار بزرگی انجام دادند، از مشکلات معیشتی فارغ باشند. بعضی فکر می‌کنند که خانواده‌های شهید دورانش همان هشت سال جنگ بود و جنگ تمام شد اما دیدیم که عزیزان ما در دوره های مختلف بعد از آن مانند شهدای مدافع حرم یا شهدای سلامت، همواره با ایثارگری مثال زدنی خود در صحنه حاضر هستند.

رییس جمهور اظهار کرد: در سال ۹۸ ما با ویروس کرونا مواجه شدیم که عزیزان ما و مدافعان سلامت برای مبارزه با این ویروس در بیمارستان‌ها حضور داشتند و فداکاری بزرگی کردند. ما در دنیا سرافکنده نیستیم و برای مبارزه با این بیماری علی رغم تحریم و فشار سربلند هستیم.

رئیس‌جمهور افزود: امروز تمام امکانات پزشکی مورد نیاز برای کرونا توسط شرکت‌های دانش بنیان در داخل کشور تولید می‌شود و نیازی به خارج از کشور نداریم؛ همچنین در برخی از زمینه‌ها قدرت صادرات داریم.

روحانی بیان کرد: علی رغم همه فشارها دولت نیز بودجه لازم را تامین کرده است یعنی حتی بدهکاری و کادر درمان مربوط به گذشته نیز تامین شد.

وی ضمن اشاره به واردات واکسن، گفت: اولویت اول ما برای تزریق واکسن کادر درمان هستند و چون کار آنها بسیار سخت است و در میدان مبارزه با ویروس کرونا هستند، باید سلامت باشند.

روحانی ادامه داد: اقدامات بسیار خوبی برای تولید واکسن داخلی صورت گرفته است؛ ما در سال آینده سه نوع واکسن تحت عنوان واکسن برکت، واکسن رازی واکسن پاستور را خواهیم داشت.

وی در پایان مجدداً از کادر درمان نیز تشکر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز