خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

اخذ و شمارش آراء انتخابات شوراها به صورت دستی است/ مذاکره برای برگزاری تمام الکترونیکی انتخابات در تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۳۸۱

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با ارائه توضیحاتی درباره ثبت نام داوطلبان ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر در استان تهران گفت: در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم فقط انتخابات شورای شهر تهران را در صورت موافقت هیات نظارت به شیوه تمام الکترونیکی برگزار کنیم.

"شکرالله حسن بیگی" رئیس ستاد انتخابات استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر گفت: کار اجرایی انتخابات با اعلام وزیر کشور آغاز شد و بلافاصله فرمانداران و بخشداران کار خود را آغاز کردند. 

وی ادامه داد: در دو روز گذشته مانور ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن و به صورت الکترونیکی برگزار شد. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره نکات مهم ثبت‌نام در انتخابات شوراهای اسلامی شهر گفت: از ۱۹ تا ۲۳ اسفندماه فرمانداران و بخشداران مشغول هیات‌های اجرایی شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند، در این پنج روز هیات‌های اجرایی تشکیل می‌شود بحمدلله هماهنگی خوبی بین هیات نظارت شورای نگهبان و هیات نظارت مجلس شورای اسلامی وجود دارد تا بتوانیم از معتمدین مشترک برای هر چهار انتخابات استفاده کنیم. 

حسن بیگی تصریح کرد: یکی دیگر از وظایف فرمانداران و بخشداران که همزمان باهم انجام می‌شود و از ۲۰ اسفندماه به مدت یک هفته ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی شهر انجام می‌شود و ثبت‌نام از داوطلبان شورای اسلامی روستاها نیز در ۱۶ فروردین سال ۱۴۰۰ انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه ثبت‌نام به چهار روش انجام می‌شود، ادامه داد: اولین روش از طریق اپلیکیشن صورت می‌گیرد و این اپلیکیشن در سایت وزارت کشور بارگذاری شده است. داوطلبان می‌توانند با دانلود این اپلیکیشن در انتخابات ثبت‌نام کرده و مدارک خود را از همین طریق بارگذاری کنند. همچنین از طریق سیستم‌های خانگی با مراجعه به سایت وزارت کشور و دانلود نرم‌افزار کار ثبت‌نام را انجام دهند. همچنین از طریق دفاتر پیشخوان دولت می‌تواند با حضور در این دفاتر کار ثبت‌نام را انجام دهند. چهارمین روش نیز که خیلی پیشنهاد نمی‌شود داوطلبان می‌توانند با حضور در فرمانداری‌ها از ساعت ۸ تا ۶ عصر در انتخابات ثبت‌نام کنند. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران با اشاره به مدارکی که برای ثبت‌نام در انتخابات ضروری است، خاطرنشان کرد: ارائه اصل گواهی‌عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم یا مدرکی دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی و تصویر آن برای مردان، یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر فوق دیپلم یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای تا بیست هزار نفر جمعیت و مدرک لیسانس یا معادل آن برای داوطلبان شورای شهرهای بالای بیست هزار نفر جمعیت، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر، ضروری است. 

حسن بیگی ادامه داد: البته کسانی که سابقه‌ی یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند، به شرطی که در همان حوزه‌ی انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند. 

وی با اشاره به اطلاعیه شماره ۶ وزارت کشور تصریح کرد: افرادی که به صورت غیرحضوری ثبت نام می‌کنند کد رهگیری دریافت کرده و با این کد باید به فرمانداری مراجعه کرده و ثبت نام خود را نهایی کنند، اما با توجه به اقدامات صورت گرفته مراجعه حضوری به فرمانداری برای نهایی کردن ثبت نام نیاز نیست. پس از تکمیل روند ثبت نام با یک پیامک به داوطلبان ارسال می‌شود. 

رئیس ستاد انتخابات استان تهران درباره الکترونیکی برگزار شدن انتخابات گفت: متاسفانه مرحله اخذ رای و شمارش رای که مهمترین قسمت کار انتخابات است را همچنان به روش سنتی و دستی انجام می‌دهیم. البته ما در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم فقط شورای شهر تهران را در صورت موافقت هیات نظارت به شیوه تمام الکترونیکی برگزار کنیم. 

حسن بیگی تاکید کرد: از ۲۵ مرحله و فرآیند انتخابات در حال حاضر ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود فقط دو مرحله اخذ و شمارش آرا در تهران به صورت سنتی و دستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز