خبرگزاری کار ایران

بهادری‌جهرمی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

در حوزه صلاحیت‌های فنی کارشناسان تشتت فراوان داشتیم/ فرآیند ارجاع کارشناسی و محاسبه حق‌الزحمه کارشناسی پس از ابلاغ سند تحول قضایی اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۲۸۸

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: در حوزه صلاحیت‌های فنی کارشناسان تشتت فراوان داشتیم که پس از ابلاغ سند تحول قضایی همه آنها را اصلاح کردیم.

علی بهادری جهرمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص اجرای سند تحول قضایی در مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه، اظهار کرد: ما در مرکز به محض ابلاغ سند تحول قضایی، کارگروهی که در سند تحول قید شده بود را ذیل معاونت پژوهش تشکیل دادیم و همه بخش‌های مرتبط با این کارگروه ارتباط برقرار کردند.

وی با بیان اینکه تاکنون چندین جلسه این کارگروه تشکیل شده است، افزود: به محض ابلاغ سند تحول قضایی، اولین دستور ما اصلاح صلاحیت کارشناسان بود یعنی در حوزه صلاحیت‌های فنی کارشناسان تشتت فراوان داشتیم که همه آنها را یکی یکی اصلاح کردیم. همچنین فرآیند ارجاع کارشناسی و محاسبه حق‌الزحمه کارشناسی در اولویت قرار گرفت و اصلاح شد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه بیان کرد: مرکز در میان مجموعه دستگاه قضایی در راستای اجرای سند تحول قضایی پیشرو و پیشگام بوده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: مرکز در حوزه‌های مرتبط با خود سریع عمل کرده است؛ برخی از صلاحیت‌های ما ابلاغ و اصلاح شده و در پروانه‌هایی که جدیداً صادر شد، صلاحیت را قید کردیم.

وی در خصوص وکالت معاضدتی برای کودکان و نوجوانان نیز بیان کرد: در طول سال گذشته در تهران پرونده‌ای از کودکان و نوجوانان نداشتیم که به دادگاه رفته باشد و وکیل برای دفاع از کودک و نوجوانان در پرونده حضور نداشته باشد. تقریباً اکثر وکلا نیز تسخیری و معاضدتی هستند که حق‌الزحمه‌ای در قبال خدمت دریافت نکرده‌اند. در این پرونده‌ها وکلایی به کار گرفته شد که در زمینه حقوق کودکان و نوجوانان تجربه خاص داشتند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز