خبرگزاری کار ایران

شهریاری در نشست هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت:

ترکیب اتحادیه اسلامی و امت واحده ما را به تمدن نوین اسلامی می‌رساند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۰۰۱۳

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تصریح کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسیم که اولین گام در این مسیر، وجود پارلمان اسلامی است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع طی سخنانی در نشست "هم اندیشی اجرای راهبرد دیپلماسی وحدت" که عصر سه شنبه در سالن بصیرت بسیج مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد درگذشتگان عرصه تقریب و قدردانی از فعالیت های اتحادیه های تقریب نهاد، به تشریح مدل مفهومی امت واحده و اتحادیه اسلامی پرداخت و گفت: ترکیب اتحادیه اسلامی و امت واحده ما را به تمدن نوین اسلامی می رساند.

وی افزود: اجزای این مدل مفهومی بر اساس آیات قرآنی، احادیث، منابع اهل سنت و شیعه و فرمایشات امام و مقام معظم رهبری استخراج شده است.

دکتر شهریاری افزود: باید ادبیات این مدل مفهومی را به ادبیات حقوقی تبدیل کنیم و زیربنای اساس نامه اتحادیه اسلامی را تشکیل دهیم؛ با مجلس شورای اسلامی در این خصوص رایزنی کرده ایم که با استقبال کمیسیون فرهنگی نیز مواجه شده است.

وی تأکید کرد: ما کشورهای جهان اسلام باید برای اتحادیه اسلامی قانون اساسی بنویسم که اولین گام در این مسیر وجود پارلمان اسلامی است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه آنچه در این مدل مفهمومی مطرح شد، محورهای راهبردی و مفاهیم اساسی برای تأسیس اتحادیه اسلامی و رسیدن به تمدن نوین اسلامی بود، تأکید کرد که این محورها باید در قالب فعالیت هایی اجرایی و عملیاتی محقق شود؛ از اتحادیه های مختلف مجمع می خواهیم ضمن حفظ انسجام خود، به تکمیل و اجرایی شدن محورهای مطرح شده کمک کنند.

دکتر شهریاری اظهار داشت: باید از همه ظرفیت ها از جمله ظرفیت علما و نخبگان در حوزه ارتباطات و اطلاعات استفاده کرد؛ باید با سراسر کشورهای اسلامی بده بستان داشته باشیم تا متحد شویم.

وی تأکید کرد: ما باید زیرساخت، پلتفرم و یا سکوی پرش به سوی آرمان بزرگ اتحادیه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم؛ در این زمینه نباید فقط به اقدامات داخل ایران اکتفا کنیم، بلکه باید از مجموع ظرفیت ها و توانمندی های جهان اسلام بهره برد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تدوین سند حقوقی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی در حال پیگیری است که باید در مجلس تصویب شود؛ خاطرنشان کرد: شیخ بدرالدین حسون به ما قول داده است که اگر این سند در ایران تصویب شود و رهبر معظم انقلاب آن را امضا کنند، ما نیز در مجلس سوریه آن را تصویب خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز