خبرگزاری کار ایران

صالحی در مصاحبه با پی‌بی‌اس:

مسئله هسته‌ای ایران پیچیده نیست/ طرفی که برجام را ترک کرده باید ابتدا به تعهدات خود برگردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۶۷

رئیس سازمان انرژی اتمی در مصاحبه‌ای با پی‌بی‌اس به بیان نظرات خود در مورد برجام پرداخت.

به گزارش ایلنا، علی‌اکبر صالحی طی مصاحبه‌ای با پی‌بی‌اس در پاسخ به این ادعا که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است مخالفت کرده و گفت: فتوای  آیت‌الله سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی علیه سلاح‌های کشتار جمعی، مسیر ایران را تعیین می‌کند.

وی افزود: فرمول نهایی در این خصوص توسط مقام معظم رهبری تعیین می‌شود. هنگامی که مقام معظم رهبری فتوا دادند، این فتوا تنها یک فتوا شرعی نیست، بلکه یک حکم است. این طور نیست که کسی بتواند چیز دیگری بگوید. شما می توانید هرچه می خواهید صحبت کنید اما در واقعیت، وقتی صحبت از عمل می شود ، آنچه را که فتوا می گوید عمل می کنیم. ما آنچه را که در این فرمان آمده است انجام می دهیم. 

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین بین بمب هسته‌ای و یک موشک دوربرد تمایز قائل شد و گفت: این موشکبرای مقابله در مواقع ضروری استفاده می شود اما بمب هسته‌ای، همانطور که در هیروشیما و ناکازاکی استفاده شد، به افراد بی گناه آسیب ‌رساند. 

در جایی دیگر از مصاحبه خود، صالحی گله کرد که اگرچه رئیس جمهور ایالات متحده، جو بایدن قول داده است که به نوعی به برجام بازگردد اما هنوز به این قول عمل نکرده است.

صالحی گفت: مسئله هسته‌ای ایران واقعاً پیچیده نیست و کسی که برجام را ترک کرده باید ابتدا برگردد. ما قبلاً توافق برجام را انجام داده‌ایم. این توافقی است که بیش از دو سال مورد مذاکره قرار گرفته است. شما (آمریکا) کسی هستید که معامله را ترک کرده‌اید و باید به معامله برگردید و سپس ما در چارچوب پنج به علاوه یک پای میز می‌نشینیم و هر موضوعی را که به نظر می‌رسد در مورد آن صحبت می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز