خبرگزاری کار ایران

روحانی در در پنجاه و پنجمین برنامه افتتاح جهش تولید:

واکسن خارجی به مرور وارد کشور می‌شود/ سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا است/ بخش گردشگری ما سال آینده روزهای بهتری نسبت به سال ۹۹ خواهد داشت

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۰۵۰

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه سال آینده سال غلبه بر ویروس کرونا است، گفت: از شروع سال جدید واکسن خارجی به مرور وارد کشور شده و به بازار می‌آید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در آیین بهره‌برداری از طرح‌های وزارتخانه‌های تعاون و میراث فرهنگی گفت: امروز بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان طرح افتتاح شد که اشتغال ۱۳ هزار نفر را به همراه داشت و این برای ما مهم است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیار مهم در این دولت، توسعه زنجیره فولاد بود، گفت: این زنجیره تقریباً در طول این ۸ سال دولت به حدود دو برابر کل ۴۰ سال می رسد.  مهم است که ۸ سال را با کل تاریخ کشور مقایسه می‌کنیم و کار بسیار بزرگی از کنسانتره گرفته تا گندله و بخش‌های مختلف و در نهایت شمش فولاد انجام شد و این زنجیره امروز باعث جلوگیری از خام‌فروشی شده است و ارزش این معادن و صنایع معدنی موجب شد ارزآوری بسیار خوبی در شرایط این سه سال تحریم و سختی داشته باشیم.

رییس جمهوری با مقایسه شرایط تحریم با شرایط قحطی در گذشته، گفت: سال ۱۴۰۰ از آن سال‌هایی است که خداوند رحمت خود را بر این مردم نازل می‌کند و می توانیم پرده‌های مختلفی که موجب آزار مردم شده است، را کنار بگذاریم و مردم هم در بیماری کرونا و هم در زمینه جنگ اقتصادی موفقیت‌های بزرگی به دست خواهند آورد.

روحانی با اشاره به بهره‌برداری از طرح مهم گندله‌سازی در یزد گفت: این طرح جزو مدرن‌ترین طرح‌های گندله سازی با ارزش ۹ هزار میلیارد تومان است که در این چند سال به اتمام و بهره برداری رسیده است و امروز شاهد افتتاح آن بودیم.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه در زمینه بهزیستی هم کار خوبی با کمک و همت مردم و داوطلبان انجام شده است، گفت: امروز ۲۴۰۰ مرکز  رونمایی شد و در این مراکز حدود ۵ میلیون نفر خدمات دریافت کرده و تحت پوشش قرار می‌گیرند. اینکه در یک روز می‌توانیم ۲۴۰۰ مرکز مثبت زندگی را افتتاح کنیم کار بسیار بزرگ اجتماعی است و باید به همه خانواده هایی که در توانمندسازی و آگاه سازی به کمک نیاز دارند، کمک کرده تا رنج مردم کاهش پیدا کند.

وی افزود: همه آنانی که به توانبخشی نیاز دارند بتوانند توان لازم را ابتدا از خداوند بزرگ و بعد هم از مردم و همه خدمتگزاران و این سازمان که برای این کار آماده شده و در حال فعالیت است، بگیرند.

روحانی با اشاره به افتتاح بخش میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی برای ما یک سند است. اگر هزاران کتاب در تاریخ از تمدن ایران گذشته و هنرمندان بخوانیم، رفتن به اصفهان و دیدن میدان نقش جهان بیش از آن هزار کتاب فریاد می‌زند و سخن می‌گوید که چه دانشمندان و ریاضیدانان، معماران و طراحان ارزشمندی توانستند با بهترین مصالح زیباترین ساختمان ها را برای ما بسازند.

رییس جمهوری گفت: هتل‌ها و ساختمان‌های بسیار گرانقیمتی در اسپانیا هست که قرن‌ها قبل به‌ دست مسلمان‌ها ساخته شده است و ما می‌توانیم از این مکان‌ها بهره‌برداری اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی انجام دهیم. اساسا این وزارتخانه، وزارتخانه‌ای است که می‌تواند از لحاظ اقتصادی بسیار مهم باشد یعنی گردشگری کار عظیم و بزرگی است و این وزارتخانه می‌تواند نقش بسیار بزرگی در گردشگری داشته باشد.

روحانی با اشاره به رشد دوبرابری گردشگر در دولت تدبیر و امید گفت: سال گذشته شرایط خاصی برای گردشگری، هتلداران و همه آنهایی که خدمات گردشگری را انجام می‌دهند، به وجود آمد که سال سختی بود و دچار مشکل شدند. ما از این مسئله عبور می‌کنیم و سال آینده سال غلبه بر ویروس و احیای همه این مشاغل البته نه آغاز سال خواهد بود.

وی ادامه داد: هم واکسن خارجی اضافه می‌شود و به اندازه کافی وارد می‌شود و هم واکسن داخلی به بازار می‌آید و این مجموعه سال آینده را متحول می‌کند. علاوه بر این یک عده مردمی که مبتلا شده و عبور کردند به طور طبیعی واکسینه شدند، عده‌ای هم که مبتلا نشدند با این واکسن، واکسینه می‌شوند.

رییس جمهوری بیان کرد: ما در مجموع می‌توانیم این زنجیره را قطع کنیم و این اپیدمی پایان یابد و مردم ما در سال ۱۴۰۰ بتوانند روزهای راحت‌تری را در زندگی داشته باشند. دولت همه تلاش خود را به‌کار می‌گیرد و بخش گردشگری ما سال آینده روزهای بهتری نسبت به سال ۹۹ خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز