خبرگزاری کار ایران

ربیعی در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره):

راهکار مناسب و قطعی فقرزدایی آموزش و توانمندسازی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۷۵۹

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور و سخنگوی دولت به مناسبت هفته احسان و نیکوکاری با حضور در کمیته امداد امام خمینی(ره) از نمایشگاه صنایع روستا دوست بازدید و با رئیس و معاونان کمیته امداد دیدار کرد.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی در دیدار با سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تقدیر از فعالیت‌های صورت گرفته در زمینه توانمندسازی و اشتغال در این نهاد، هفته احسان و نیکوکاری را تبریک گفت.

سخنگوی دولت با بیان این موضوع که حرکت بدون نظریه و اطلاعات، راه رفتن در مسیر تاریک است، گفت: در دولت های پیشین مباحثی چون قرار دادن تور برای حمایت از فقرا یا توزیع مستقیم پول بین نیازمندان مطرح بود اما از ابتدای دولت یازدهم مساله توانمندسازی به عنوان یک اصل و دیدگاه مورد توجه و حمایت قرار گرفت.
وی افزود: بدون تردید یکی از مهمترین اقدامات جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته توسعه زیرساخت‌ها در دور افتاده‌ترین روستاها بوده است با این حال چند دهه برنامه‌ریزی تـــــوســـعه‌ مـــــــحور در ایران نتوانسته تاثیر ملموس خود را در زندگی دهک‌های پایین جامعه نشان دهد.
دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور آموزش و توانمندسازی را راهکار مناسب و قطعی فقرزدایی برشمرد و افزود: از سال ۹۲  به بعد، با تغییر شکل بنیادی، موضوع کارآفرینی اجتماعی، اشتغال روستایی و اشتغال خرد،کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفت و امروز نظریه های اشتغال خرد به واسطه کارهای مثبتی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر بخش‌های دولت صورت گرفته تحکیم شده است.
سخنگوی دولت افزود: امروز برمبنای همین نگاه است که همه دهک های پایین جامعه به صورت رایگان از خدمات بیمه سلامت برخوردار هستند و جمعیت عشایر غیور کشور، کشاورزان، روستائیان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر که فاقد هرنوع پوشش بیمه ای بودند نیز توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.
ربیعی افزود: استراتژی رفاهی باید از  توزیع پول و حمایت رفاهی به سیاست حمایتی توانمندسازی تغییر جهت دهد.  با وجود صرف یارانه‌های زیاد و متفاوتی  در بودجه کشور  و به رغم حمایت مستقیم ماهانه از افراد ضعیف،  باید  سیاست گذاری ایجاد اشتغال و حمایت شغلی را جدی‌تر دنبال کنیم.
سخنگوی دولت با اشاره به این موضوع که مقام معظم رهبری نیز بر مساله توانمندسازی و ایجاد اشتغال‌های خرد و متوسط همیشه تاکید داشته اند، افزود: :  یکی از سیاست‌های دولت حرکت به سمت کار در روستا بود و در یک برنامه‌ریزی از سال ۹۵ تا امروز حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان در روستاها سرمایه گذاری کردیم و ظرفیت ۱۰ هزار میلیارد تومان دیگر هم وجود دارد و توانستیم سهم اشتغال روستایی را از ۳ درصد به بالای ۲۶ درصد در اشتغال کل کشور برسانیم.
ربیعی با تبریک هفته احسان و نیکوکاری از زحمات کمیته امداد امام خمینی(ره) در گسترش نگرش توانمندسازی در کشور و ایجاد اشتغال های خرد و روستایی تقدیر و تشکر کرد.
در ابتدای این دیدار سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات را از محورهای کلیدی حکم مقام معظم رهبری دانست و گفت: ایجاد اشتغال های خرد در محرومیت زدایی امری ضروری است که این نهاد با جدیت در حال انجام آن است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) از همکاری دولت به خصوص وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزرات ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع پایش فقر و سامانه سخا که مکانی برای تجمیع اطلاعات سازمان‌یافته نیاز محرومان و انجام روش‌های متعدد تأمین مالی جهت رفع نیازمندی‌ها است، تشکر و قدردانی کرد.
در ادامه دکتر علی ربیعی با حضور در نمایشگاه صنایع روستا دوست از نزدیک با سازندگان دستگاه ها و تجهیزات نوآورانه و ساده ای که موجب افزایش بهره وری و ایجاد تنوع شغلی در روستاها می شوند، دیدار کرد.
در این بازدید تولیدکنندگان و سازندگان دستگاه‌ها که عمدتا از جوانان کشور بودند با دغدغه‌مندی به تشریح عملکرد تولیدات خود پرداختند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز