خبرگزاری کار ایران

بهادری جهرمی در نشست خبری:

اولویت رئیس قوه قضائیه این است که شخصی به خاطر نداشتن پول از خدمات حقوقی محروم نشود/موافق کسب و کار دانستن وکالت نیستم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۶۵۶

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: اولویت اول آقای رییسی این است که شخصی به خاطر نداشتن پول از خدمات حقوقی محروم نشود بنابراین ما نیز اعلام کردیم که هرکسی که توانمندی نداشت، مرکز خدمات معاضدتی ارائه خواهیم کرد و سقفی برای انجام خدمت نداریم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی بهادری جهرمی در نشست خبری با خبرنگاران، اظهار کرد: همکاران ما در مرکز در طول ده ماه گذشته به دو میلیون نفر مشاوره حقوقی حضوری رایگان ارائه کردند. همچنین مشاوره تلفنی رایگان ما که از شهریور ماه فعال شد، بر دوش وکلای مرکز است و دفتر پاسخگویی ما در پنج استان فعال هستند. از شهریور تا پایان برج ۱۰، یک میلیون و هشتصد تماس تلفنی برای دریافت مشاوره حقوقی بوده است.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: اولویت اول آقای رییسی این است که شخصی به خاطر نداشتن پول از خدمات حقوقی محروم نشود بنابراین ما نیز اعلام کردیم که هرکسی که توانمندی نداشت، مرکز خدمات معاضدتی ارائه خواهیم کرد و سقفی برای انجام خدمت نداریم. وکیلی داریم که در طول یک سال گذشته ۴۰۰ وکالت معاضدتی انجام داده است.

وی بیان کرد: جمع پرونده‌های معاضدتی و تسخیری در ده ماهه ابتدای سال، حدود ۷۰ هزار پرونده است. کیفیت خدمات معاضدتی با خدمات وکالتی با پرداخت حق‌الزحمه نیز یکسان است و کوتاهی کردن در خدمات معاضدتی تخلف است.

بهادری جهرمی گفت: ما دو معبر معرفی عام برای دریافت خدمات معاضدتی داریم که دادگستری و مراجع قضایی و کمیته امداد و بهزیستی این دو معبر است همچنین در مکان‌های مورد نیاز، وکلای معاضدتی مستقر هستند.

وی با بیان اینکه معاضدت صرفاً به حوزه وکالت محدود نبوده است، گفت: در حوزه کارشناسی نیز خدمات معاضدتی ارائه شده و خواهد شد.

رییس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه تأکید کرد: تعداد وکلای مرکز نصف وکلای کانون‌ها هستند. کانون حدود ۵۰ هزار وکیل دارند و مرکز حدود ۳۰ هزار وکیل دارند و خدمات معاضدتی ما سه برابر کانون است. چرایی ایجاد مرکز، حمایت از حقوق عامه و تسهیل دسترسی به خدمات حقوقی است و کارنامه مرکز قابل قبول است.

وی در خصوص آزمون وکالت نیز بیان کرد: آزمون وکالت ما ۸۵ هزار نفر شرکت کننده داشت که حدود ۷ هزار نفر را به مرحله دوم راه یافتند. برنامه مصاحبه‌های ما تا اواسط اردیبهشت اعلام خواهد شد. پیش‌بینی ما این است که در خرداد ماه نتیجه نهایی اعلام شود.

وی بیان کرد: امروز چهلمین شماره از هفته‌نامه حامی عدالت، منتشر شد و این هفته‌نامه در حوزه اطلاع رسانی مسائل حقوقی پیشگام شده و مخاطب خاص خود را پیدا کرده و چند ماه است که مرکز هیچ گونه حمایت مالی از  این نشریه نمی‌کند. 

بهادری جهرمی با بیان اینکه آماده حمایت از فعالیت کانون‌های وکلای دادگستری هستیم، افزود: به نظر من اگر نهاد وکالت یک دست شود، امکان ایجاد یک روزنامه را دارد.

بهادری جهرمی درباره آزمون مشاوران نیز بیان کرد: در حوزه مشاوران خانواده ۶۵۰۰ نفر شرکت کردند و ۲ هزار نفر به مرحله دوم دعوت شدند.

بهادری جهرمی در خصوص بهبود فضای کسب‌و‌کار اظهار کرد: ما در این رابطه مذاکره کردیم و استدلال ما را مجلس نپذیرفت اما این را پذیرفتند که ورود هیأت مقررات‌زدایی منوط به اجازه رئیس قوه قضائیه باشد پس اگر کانون‌های وکلا خود را تحت نظارت قوه قضائیه ببینند و تعریف کنند هیئت مقررات‌زدایی از رئیس قوه‌قضائیه اجازه می‌گیرد.

بهادری جهرمی درباره کسب‌و‌کار تلقی شدن وکالت نیز گفت: موافق کسب و کار دانستن وکالت نیستم اما نوع مخالف من با کانون‌های وکلا به کلی متفاوت است. اساساً با اینکه نصاب نمره با آزمون جایگزین شود، مشکل ندارم اما نمی‌توانیم منکر ظرفیت شویم. ما هم نصاب نمره باید داشته باشیم و هم ظرفیت؛ کارآموز وکالت در حدی می‌گیریم که بتوانیم نظارت کنیم و به آن ها آموزش دهیم. در مجموع با استدلال کانون‌ها مخالفم.

وی در پایان با بیان اینکه تاکنون از دولت بودجه نگرفته‌ایم، گفت: آموزش باید ظرفیت مخصوص به خود را داشته باشد. ما براساس پیش بینی ظرفیت علمی عمل می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز