خبرگزاری کار ایران

طی یادداشتی؛

رئیس «کمیسیون حمایت از وکلا و صیانت از مرکز تهران» نسبت به اهانت به وکلا اعتراض کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۶۲۷

رئیس کمیسیون حمایت از وکلا و صیانت ازمرکز تهران نسبت به اهانت به جامعه وکلا در صدا وسیما اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا، متن یادداشت سیدامیررضا انوار به شرح زیر است: 

در فضایی قرار گرفتیم که رسانه‌ها و برخی دستگاهها و سایت‌ها بی پروا و بدون ملاحظه نسبت به ساحت مقدس وکلا، هرگونه توهین وهتک حرمتی را انجام می‌دهند و نقش وکلا در اعتلاء قانون واجرای عدالت وبسط و توسعه مکارم اخلاقی درجامعه را نادیده می‌انگارند.

جای تامل وبسی تاسف دارد، دراین هنگامه پرغوغاکه قانون اساسی وقوانین ومقررات‌ها و آیین های دادرسی ورویه های قضایی به اهمیت نقش وکلا میپردازندچناچه تبصره ۳ مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام مصوب سال ۱۳۷۰ مشعرمیدارد "هرگاه به تشخیص دیوان عالی کشور، محکمه‌ای حق وکیل گرفتن را از متهم سلب نماید، حکم صادره فاقد اعتبار قانونی بوده و برای بار اول موجب مجازات انتظامی درجه ۳ وبرای مرتبه دوم موجب انفصال ازشغل قضایی میباشد" و درآیین های دادرسی دراهمیت جایگاه وکیل همین بس که درپاره‌ای محاکمات بدون حضور و جلسه دادگاه رسمیت نمی یابد.

این بی انصافی است که اعمال خوب وپسندیده وکلا را نادیده انگاشته و وکلای عزیزی که در راه دفاع از هم وطن جان خود را تقدیم کرده است یا صدها و هزاران پرونده معاضدتی وتسخیری توسط وکلا به سرانجام می‌رسد ذکری نمی‌کنند. چرارسانه ملی این وجهه فعالیت وکلا را مطمع نظر ندارد؟

اخیرادر۱۴ اسفندماه درسریال "چوب خط" درصحنه‌هایی به جامعه وکلا اهانت علنی نموده ازحدطنز وشوخی گذشته است. دراین دیدگاه مقوله طنز باتوهین و هتک حیثیت خلط گردیده، "تعرف الاشیاء به اضدادها" گویادرعصرپست مدرنیسم که به تشکیک و انکار هر آنچه منطقی و بدیهی است می تازد و همه نشانه‌های عدم تجانس و تضاد و تقابل را با تمام قدرت به سوی وکلا نشانه رفته‌اند.

این ناشی از بی اخلاقی جامعه وکم رنگ بودن فرهنگ وکالت است که در این سریال یا برخی مقررات‌های موضوعه جدید، نمودپیداکرده است. کمیسیون حمایت از وکلا وصیانت از مرکز استان تهران این گونه تفکر و روش‌های ناهنجار و نابخردانه را به شدت محکوم و از مبادی قانونی برای احقاق حقوق صنفی وکلاء عزیز پیگیری لازم را بعمل میاورد.

درآن مقام که حسُن ترجلوه آغازکند

مجال طعنه بدبین وبدپسندمباد

گربدی گفت حسودی ورفیقی رنجید

گوتو خوش باش که ماگوش به احمق نکنیم. 

 

 


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز