خبرگزاری کار ایران

به پیشنهاد کمیسیون کشاورزی و تصویب نمایندگان؛

دولت به اجرای طرح ملی حدنگار طی دو سال با مشارکت کشاورزان مکلف شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۸۳۰۳

نمایندگان مجلس براساس پیشنهاد الحاقی کمیسیون کشاورزی دولت را مکلف کردند طی ۲ سال با مشارکت کشاورزان طرح ملی حدنگار را اجرایی کرده و زمین های کشاورزی را صاحب سند کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی نوبت شب امروز شنبه ۱۶اسفند مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی موارد ارجاعی بودجه به کمیسیون تلفیق مجلس، نمایندگان مجلس با پیشنهاد کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس موافقت کردند که براساس آن به ازای دریافت ۴۰ هزار تومان از هر هکتار زمین کشاورزی از کشاورزان، طی ۲ سال طرح ملی حد نگار (کاداستر) اجرایی می شود.

سیدجواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در جریان پیشنهاد این بند الحاقی طی سخنانی، اظهار داشت: هر زمین کشاورزی براساس اجرای کاداستر باید صاحب سند باشد و سال ۹۴ قانونی در این باره تصویب شد که طی ۴ سال این اتفاق بیفتد اما تاکنون تنها ۱۰ درصد زمین های کشاورزی صاحب سند شده اند و ادامه این روند ۳۰ سال به طول می انجامد.

وی افزود: کشاورزان برای دریافت تسهیلات بانکی و سایر تسهیلات کشاورزی مجبور به تامین وثیقه و مشکلات فراوانی در این زمینه هستند و این تهدید کشاورزان است در حالی که زمین های کشاورزی آن ها سند داشته باشد بسیاری از مشکلات آن ها مرتفع خواهد شد و در این پیشنهاد الحاقی با مشارکت خود کشاورزان این موضوع را دو ساله محقق خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز