خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی:

مشکلات معیشتی امروز حاصل یک اشتباه است!/ کسی را انتخاب کنید که دوباره دست جلوی دشمن دراز نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۶۱۰

امام جمعه مشهد با اشاره به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری در خرداد سال ۱۴۰۰ گفت: باید در انتخابات پیش رو به فردی رای داد که برای حل مشکلات کشور نگاه و وابستگی به خارج از کشور نداشته باشد.

به گزارش ایلنا، علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نمازجمعه این هفته، 15 اسفندماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز رحلت تولیت فقید آستان قدس رضوی، آیت‌الله واعظ طبسی، اظهار کرد: دیروز مصادف بود با پنجمین سالروز رحلت فقیه بزرگوار، نماینده ولی فقیه فقید در این استان و تولیت سابق آستان قدس رضوی، مرحوم آیت‌الله واعظ طبسی رضوان‌الله تعالی علیه و این هفته نیز هفته احسان و نیکوکاری هست که ان‌شاءالله شما برادران و خواهران در این حرکت و جهاد فوق‌العاده عظیم و مؤثر، به دستگاه‌های نیکوکار و احسان‌گرا کمک خواهید کرد.

 

 

وی به موضوع کارآمدی نظام اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: مسئله‌ای که امروز با آن روبرو هستیم و به مناسبت یادآوری یک شخضیت بسیار مؤثر و اثرگذار در جریان این انقلاب در حوزه مدیریت، مرحوم آیت‌الله طبسی رضوان‌الله باید به این مسئله توجه کنیم، این است که نسل جوان ما در نسل چهارم و نسل سوم چون متأسفانه سابقه جریان مدیریت‌های گوناگون و ابعاد متنوع مدیریت نظام را در گذشته نداشتند، وقتی در وضعیت امروز با بعضی از ندانم‌کاری‌ها در حوزه مدیریت یا بعضی نارسایی‌ها در حوزه‌های اقتصادی و معیشتی روبرو می‌شوند، متأُسفانه این گمان بد برای آنان به وجود می‌آید که نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام انقلابی در مدیریت زندگی و جریان اجتماعی مردم، یک نظام ناکارآمد است.

 
کارآمدی مدیریت 42 ساله نظام اسلامی
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که اگر قاموس و عملکرد مدیریت نظام را در طول 42 سال گذشته در ابعاد مختلف و موقعیت‌های گوناگون بررسی کنیم، دقیقأ کارآمدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد، تصریح کرد: تولیت فقید این آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت، کسانی که از آن زمان یادشان است کاملأ می‌دانند، این آستان قدس دوتا صحن بیشتر نداشت، صحن کهنه و صحن نو که صحن آزادی و انقلاب است و این دوتا صحن نیز در منتهای ویرانی و خرابی بود، سنگ‌های صحن انقلاب سفید بود اما کسی که این سنگ‌ها را نگاه می‌کرد خیال می‌کرد این سنگ‌ها سیاه است انقدر کثافت روی این سنگ‌ها را گرفته بود و اطراف این صحن‌ها نیز ویرانه‌ای به وجود آمده بود که قبل از انقلاب در خراب کردن بازار، فلکه و ساختمان‌ها ایجاد کرده بودند و هیچ قدمی نیز برنداشته بودند.
 
وی اضافه کرد: خدایی نکرده توهین به مضجع شریف نیست، وضعی را که به وجود آورده بودند اینطور شده بود، روزی که مرحوم آیت‌الله طبسی سر به زمین گذاشت و به بهشت رفت، این سه هکتار شد 53 هکتار ساختمان، بنا، رواق و صحن و وضعیتی که امروز شما مشاهده می‌کنید، برادران و خواهران جوان، شمایی که از اول انقلاب و پیروزی انقلاب نبودید توجه کنید، این که مشاهده می‌کنید 53 هکتار حرم مطهر است با صحن‌ها، رواق‌ها و موقعیتی که از نظر بنایی دارد، محصول مدیریت یک روحانی انقلابی هست که تا قبل از پیروزی انقلاب با رژیم ستمشاهی می‌جنگید و روز پیروزی انقلاب کمر را بست، این مسؤولیت را به دست گرفت و این وضع را در مضجع شریف امام هشتم به وجود آورد.
 
 علم‌الهدی افزود: آیا این اثر مدیریت کم اثر است؟ این تنها در مسئله جریان ساخت‌وساز این بناست در حالی که فعالیت‌های ایشان در حوزه اقتصادی آستان قدس رضوی و ایجاد منابع عظیم اقتصادی و شرکت‌هایی که امروز تأمین کننده این هزینه سنگین این آستانه مقدس هست، فعالیتش اگر دو برابر فعالیت در این ساخت‌وسازها نباشد، کمتر نیست، این مدیریت یک اخوند و روحانی انقلاب است.
 
معیار قضاوت کارآمدی نظام چیست؟
 
وی با انتقاد از جوسازی‌های سیاسی علیه کارآمدی مدیریت‌های نظام، خاطرنشان کرد: آن قلم شکسته‌ای که می‌گوید باید در رأس مدیریت روحانی قرار نگیرد و باید یک غیر روحانی باشد، این اثر مدیریت یک روحانی انقلابی است؛ شما برادر و خواهر جوانی که امروز با بعضی مشکلات روبرو هستید، واقعأ میزان قضاوتتان، امروزِ نظام است؟ مشکلات امروز نظام است؟ شما در ابعاد دیگر مدیریت‌های دیگر نظام را در همه ابعاد مختلف توجه نمی‌کنید و به نظر نمی‌آورید، فقط اینجا می‌خواهید مسلئه را بررسی کنید؟
 
نظام اسلامی، سعادتمندی مستقل از شرق و غرب
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: فردی که غربگرا بود و از نظر سیاسی نیز آدم مریضی نبود، کتابی در اقتصاد نوشت و به من داد، گفت این کتاب را بخوانید در مورد اقتصاد ایران و نظرتان را بگویید، گفتم این حرف‎هایی که زدی، راه‌های معمولی رشد و توسعه اقتصادی یک کشور عادی در این زندگی است، اما ما کشور عادی نیستیم، ما نظامی هستیم که روز اول به وجود آمد این نظام و نظامی را که شهدا به وجود آوردند، برای این بود که مردم در این گوشه دنیا خودشان زندگی کنند، از همه جا منقطع باشند، خودشان برای خودشان برنامه‌ریزی کنند و به دنیا نشان دهند می‌شود ملتی مستقل از قدرت‌های غرب و شرق، خودشان زندگی‌شان را اداره کنند و سعادتمند شوند.
 
وی یادآور شد: برادر عزیزم، این که امام روز اول گفتند «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی»، یعنی نظام ما نظام وابسته به شرق نیست که ابرقدرت شرق آن روز که شوروی بود برای ما تصمیم بگیرد، وابسته به غرب نیست که آمریکا و اروپا برای ما تصمیم بگیرند، چرا نه شرقی و نه غربی؟ این را امام به‌عنوان نظریه شخصی بیان نکردند، این را به‌عنوان تجربه تاریخ این مملکت امام دستور دادند.
 
تجربه 25 سال سلطه مطلق آمریکا بر ایران
 
 علم‌الهدی به تجربه 25 ساله وابستگی مطلق به آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها نشستند و دنیا را بین خودشان تقسیم کردند، طوری برنامه‌ریزی کردند که روی کره زمین هر مملکت و ملتی که به این ابرقدرت‌ها وابسته نبود، نتواند زندگی کند و گشنه بماند، از روز پایان جنگ جهانی دوم نیز هیچ کشور مستقلی روی کره زمین نبود، یا به شرق و یا به غرب وابسته بود و نتیجه‌اش این بود که ملت‌ها بدبخت شدند، کشورها بیچاره شدند، منابع و امکانات طبیعی و انسان‌های آنان در استخدام مطامع مستکبران قرار گرفت و تجربه عینی‌اش در کشور ما، 25 سال سلطه آمریکا بر این مملکت بود.
 
وی ادامه داد: ایران یک کشور خرابه بود، یک جاده اساسی و وسیله نقلیه نداشتند، برق و آب نداشتند، زندگی بهداشتی نداشتند، هیچ چیز نداشتند، 25 سال آمریکایی‌ها بر این مملکت مسلط بودند، روستاها و شهرستان‌ها فاقد همه چیز، هیچ انسانی تصمیم گیرنده در شئون این مملکت نبود و باید آمریکا تصمیم می‌گرفت برای وزیر، امیر و همه برنامه‌های اقتصادی و معیشتی ما، این را 25 سال تجربه کردیم و بقیه کشورهای دنیا نیز همین بود و دیدیم این وابستگی به شرق و غرب جز ذلت، نکبت، ویرانی و بدبختی برای ملت‌ها، هیچ چیز نداشت، امام بزرگوار آمد انقلاب کرد و گفت نه شرقی ونه غربی.
 
42 سال ایستادگی، 42 سال پیشرفت و تعالی
 
امام جمعه مشهد مقدس با بیان این‌که قدرت‌های مستکبر جهان اجازه زندگی مستقل به دیگر کشورها نمی‌دهند، اظهار کرد: مگر می‌گذارند نه شرقی نه غربی زندگی کنیم؟ در این 40 سال با همه قدرت و همه ظرفیت، با فتنه‌گری‌ها و تزویرها ایستادند ما را وابسته به خودشان کنند که دیگر نگوییم نه شرقی و نه غربی، با همه مبارزاتی که کردند، 8 سال جنگ تحمیل کردند، فتنه‌های گوناگون به سر ما آوردند و تزویرهای گوناگونی که هنوز هم ادامه دارد تا نتوانیم مستقل زندگی کنیم، این نظام با مدیریت روحانیت و ولایت، 42 سال در این تقابل، مقابله کرد، ایستاد و این قدر پیشرفت و تعالی دارد در دنیا بروز می‌کند.
 
وی افزود: مدیریت این نظام در رأس در دست کسانی بوده که یک نمونه‌اش یک فقیه روحانی مجاهد انقلابی، 3 هکتار ویرانه را تحویل گرفته، روز مرگش 53 هکتار با این عظمت تحویل داده است و در بقیه ابعاد نیز همینطور بوده؛ به برادر عزیز غرب‌گرا گفتم کتاب را خوب نوشتی و راه ثبات اقتصادی ایران همین است که شما نوشتی اما برای یک ایران آزاد، راحت، آرام و ایرانی که در تقابل و دشمنی نباشد نه برای ایران آزادی که بخواهد در مقابله با دشمنی‌های دشمنان جهانی زندگی کند، از همه طرف او را سرکوب کنند و در دل شکنجه‌ها و سرکوب‌گری‌هایی که 42 سال ادامه داشته و شده محور اقتدار منطقه و از نظر علم و دانش‌بنیانی دنیا را به حیرت انداخته است و در عین حال، زندگی روزمره‌اش نیز به بهترین وجه اداره کرده است، این مدیریت، مدیریت ناموفق و ناکارآمدی است که امروز ناامید بشوید و بگویید این نظام ناکارآمد است؟ معلوم است، عوارضی که ما داریم همان عوارض نه شرقی و نه غربی است.
 
 علم‌الهدی با بیان این‌که دنیا مقاومت و ایستادگی ما را تماشا می‌کند، خاطرنشان کرد: خدا بیامرزد مرحوم شهید بهشتی می‌گفتند وضع ما وضع آن شناگر قهاری است که در یک مسابقه شنا در یک دریای طوفانی دارد شنا می‌کند، در امواج طوفانی دریا زیر و بالا می‌رود، آنی که او با آن روبرو هست، موج‌های خروشان، سختی نجات از موج‌ها، کوسه، غرق شدن و از بین رفتن است اما آنانی که بالای اسکله ایستاده‌اند و این شناگر را تماشا می‌کنند، می‌گویند عجب شناگر قهاری است.
 
مشکلات معیشتی امروز حاصل یک اشتباه است!
 
وی ادامه داد: برادر و خواهر جوان، من و تو اگر در برخی مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پا می‌زنیم، ما در حکم آن شناگر قهار وسط امواج طوفانی اقیانوس هستیم، آنانی که روی اسکله ایستادند در اندیشکده‌های آمریکایی و اروپایی، مقاله می‌نویسند عجب شناگر قهاری، عجب نیرو و ملت حماسه آفرین با اقتداری که در برابر این همه موانع، توطئه‌ها، موانع شیطانی و فتنه‌ها ایستاده‌اند و دارند خودشان را اداره می‌کنند.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اهمیت انتخاب درست برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی کشور، خاطرنشان کرد: این مشکل معیشتی نیز به خاطر یک اشتباه است، اشتباهی که رهبری از روز اول گفتند به بیرون نگاه نکنید، حواستان جمع باشد شما که می‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، امروز دو فکر در مملکت حاکم است، نگاهمان این باشد که از خارج مملکت بازاریابی کنیم، با تمام قدرت فعالیت کنیم، تولید را بالا ببریم، مازاد بر مصرف خودمان را به تمام کشورهای دنیا صادر کنیم و دنیا بازار ترویج اقتصاد ما باشد و یک نگاه هم این است که دستمان را به خارج دراز بکنیم و از دشمن کمک بخواهیم.
 
وی با انتقاد از نگاه برخی مدیران به دشمن برای حل مشکلات داخلی، افزود: یک عده می‌گویند به دشمن التماس کنیم تا از دشمنی دست بردارد و تحریم‌ها را بردارد، یک جریان فکری که در رأسش ولی امر مسلمین است می‌گوید نه، بیایید خنثی کنید تحریم دشمن را، به دشمن التماس نکنید تحریم را بردارد، خودتان با تولید، فعالیت و تمام امکانات اقتصادی‌تان و با منابع عظیم داخلی‌تان هم خودتان را اداره کنید و هم مازاد مصرفتان را در دنیا بفروشید و دنیا بازار شما باشد.
 
کسی را انتخاب کنید که به قدرت و توان خودمان باور داشته باشد
 
 علم‌الهدی خاطرنشان کرد: برادر روشن‌اندیش جوان، خواهر تحصیل کرده و درس خوانده دانشگاه دیده جوان، از این دو فکر بین خود و خدا کدام یک بر حق است؟ برویم سراغ دشمن دست دراز کنیم یا نه، به دشمن پشت پا بزنیم و دشمن را سر جایش بنشانیم، به هیچ چیزش چشم نداشته باشیم، روی پای خود بایستیم، دشمنی دشمن را باور کنیم و خودمان با قدرت و توان خودمان، با حفظ استقلال خودمان اقتصاد و معیشت خودمان را بسازیم، توانش را داریم و نمونه‌اش را هم نشان دادیم تا الان، آنانی که این اندیشه و فکر را دارند، سعی کنید این‌ها مدیریت نظام را به دست بگیرند نه کسانی که می‌گویند دست دراز کنیم پیش دشمن و التماس کنیم.
 
ایشان اضافه کرد: 8 سال تجربه کردیم و دیدیم، فعالیت‌های درونی را کنار گذاشتیم، یکی از امتیازاتی که بودجه امسال دارد و در کمیسیون تلفیق مجلس تهیه و بررسی می‌شود این است که مسئله وابستگی ما را به نفت نسبت به گذشته کم کرده، هرچه وابستگی اقتصادی ما به نفت کمتر شود، روی پای خود بیشتر می‌ایستیم، تحریم‌ها خنثی می‌شود و دشمن بیچاره‌تر می‌شود؛ رهبری چند سال پیش هم راهکارش را دادند، هم مؤلفه‌ها و هم وسیله‌های اجرایش را گفتند، همه چیزش را توضیح دادند، بیاییم همان نسخه را بگیریم با همه توضیحات و تحلیل‌ها، مدیران بیایند آن نسخه را بگیرند و همان نسخه را عمل کنند، به دنبال مدیری بروید که این نسخه را عمل کند نه این که کسی بیاید که دوباره دست جلوی دشمن دراز کنیم!

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز