خبرگزاری کار ایران

نخعی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

جزئیات سفر هیات ویژه مجلس به سراوان/ از بررسی «طرح رزاق» تا ارائه گزارش به کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۴۴۹

عضو هیات ویژه مجلس برای بررسی حوادث سراوان، جزئیات سفر به استان سیستان و بلوچستان را تشریح کرد.

مصطفی نخعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره سفر هیأتی ویژه از نمایندگان به منظور بررسی حوادث منطقه سروان گفت: سفر تعدادی از نمایندگان به منطقه سروان از طرف مجلس شورای اسلامی برنامه‌ریزی شد و بنده به اتفاق ۴ نفر از همکاران دیگر در این منطقه حضور پیدا کردیم.

این عضو هیأت ویژه مجلس برای بررسی حوادث سروان ادامه داد: نمایندگان اعزامی در محل حادثه و مناطق مرزی حاضر شدند و جلساتی را در نقطه صفر مرزی و مرکز استان برگرار کردند. تلاشمان از این سفر این بود که ضمن بررسی ابعاد مختلف موضوع، مسائل را از طریق مسئولان و مردم پیگیری کنیم.

وی با بیان این‌که سعی‌ کردیم نشست‌هایی را با مردم و خانواده‌هایی که در حوادث اخیر سروان دچار سانحه شده بودند برگزار کنیم، عنوان کرد: در مجموع جلسات بسیار خوبی برگزار کردیم؛ فکر می‌کنم  رفتن نمایندگان مجلس به سروان و دیدار با افراد حادثه‌دیده باعث تسلی خاطر و دلجویی شد.

نخعی اظهار داشت: عرض تسلیت خدمت خانواده‌ها داشتیم و صحبت‌هایی را هم با آنان انجام دادیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که مشکل عمده مردن سراوان نداشتن اشتغال است، آیا در جریان سفر این موضوع مورد بررسی قرار گرفت یا خیر، گفت: طبیعتاً هدف سفر این نبود؛ ما بیشتر به بررسی جزئیات اتفاقات رخ داده پرداختیم به اضافه کلیات موضوعاتی که در حال رقم خوردن است و طرح‌هایی که در حال اجرا است را بررسی کردیم.

نماینده نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: این واقعیتی است که  مردم منطقه سراوان دارای مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند؛ اصلا سوخت‌بری برای  فقری که در در مناطق وجود دارد، اتفاق می‌افتد. متاسفانه تولید و اقتصاد رونق پیدا نکرده است و بیکاری در آن منطقه بسیار زیاد است.

وی با بیان این‌که با توجه به مشکلات و دغدغه‌های معیشتی که وجود دارد مردم سراوان به سوخت‌بری روی آورده‌اند، ادامه داد: موضوع سوخت‌بری در قالب یک طرحی در استان و سیستان و بلوچستان به صورت منحصر به فرد تحت عنوان «طرح رزاق» در حال برگزاری است.

عضو هیات ویژه مجلس برای بررسی حوادث سراوان افزود: «طرح رزاق» در استان دیگری اجرا نمی‌شود و فقط در سیستان و بلوچستان با توجه به شرایطی که وجود دارد، توسط ارگان‌ها و استانداری برنامه‌ریزی شده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که به صورت دقیق بررسی کردیم، جزئیات «طرح رزاق» و گله‌مندی‌هایی بود  که از این طرح توسط مردم عنوان می‌شد و سعی کردیم بررسی دقیقی نسبت به شکل اجرایی و آسیب‌شناسی آن داشته باشیم تا مشکلاتی که احیاناً در مسیر اجرای طرح وجود دارد را احصا کنیم.

نخعی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که گزارش هیات ویژه مجلس برای بررسی حوادث سراوان در صحن مجلس ارائه می‌شود، بیان کرد: نتیجه سفر  به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داده می شود و اگر این کمیسیون صلاح بداند آن را در صحن مجلس نیز مطرح و به سمع و نظر دیگران می‌رساند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز