خبرگزاری کار ایران

سرتیپ شعبانیان در نشست خبری تشریح کرد:

جزئیات برگزاری جشنواره «جوان سرباز»/از ابتدای کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع مبتلا نشده است/اولویت ما افزایش سه برابری حقوق سربازان است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۷۶

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت:محیط پادگان‌ها و مراکز آموزشی نیروی‌های مسلح را از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی قرار داد از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع کرونا نگرفت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرتیپ سعید شعبانیان معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح صبح امروز پنجشنبه ١۴ اسفندماه در نشست خبری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز، طی سخنانی به ارزش و جایگاه سرباز و سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارزش سربازی در نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالا است و رهبر انقلاب هم بیانات بسیاری در تکریم سربازی دارند. احادیث و روایات بسیاری از ائمه داریم که در باب سربازی سخن گفته اند؛ حضرت علی (ع) هم افتخار ما شیعیان به حساب می‌آیند از نظر نظامی نیز شاخص هستند.

شعبانیان در تشریح جزئیات برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز به میزبانی وزارت دفاع، بیان داشت: دستورالعمل برگزاری سیزدهمین جشنواره جوان سرباز ٢۵ مردادماه ٩٩ توسط ستاد کل نیرو‌های مسلح ابلاغ شد و میزبانی برگزاری مراسم نهایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح واگذار شد که بلافاصله پس از ابلاغ، به دستور وزیر دفاع ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز با ریاست معاون هماهنگ وزارت دفاع با تشکیل ٧ کمیته تخصصی شامل برنامه ریزی، فرهنگی، تبلیغات و روابط عمومی، تامین، انتظامات، فنی، پشتیبانی و مالی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه شرایط کرونا مانع از برگزاری این برنامه در سال گذشته شد، افزود: اما از آنجا که جایگاه سربازی یک جایگاه بسیار با اهمیتی است سعی کردیم با رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی این جشنواره را که سیزدهمین جشنواره است، در وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح برگزار کنیم.

رییس ستاد برگزاری جشنواره جوان سرباز در ادامه ابراز داشت: در راستای اجرای فرامین رهبری در خصوص اهمیت سربازان و تاکید بر ارتقاء وضعیت و جایگاه سربازان جلسات متعددی با حضور سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار می‌شود. اما درخصوص زمان برگزاری این جشنواره باید بگویم این جشنواره ساعت ۸ صبح روز یکشنبه ۱۷ اسفند ماه با حضور امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های در مرکز همایش‌های شهرک امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

وی در تشریح محور‌های جشنواره جوان سرباز گفت: سرباز، دفاع، امنیت، اقتدار ملی، وظیفه شناسی، نظم، دین داری، سازندگی و تفکر بسیج از جمله محور‌های این جشنواره است؛ همچنین در این جشنواره از تعدادی سلاح‌ و دستآورد‌های جدید نظامی در حوزه رزم زمینی با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رونمایی می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش محیط پادگان‌ها و مراکز آموزشی نیروی‌های مسلح را از لحاظ بهداشتی در وضعیت بسیار خوبی اعلام و تاکید کرد: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز هیچ سربازی در وزارت دفاع کرونا نگرفت است.

وی ادامه داد: افزایش سه برابری حقوق سربازان، غنی سازی اوقات فراغت و استفاده از تخصص سربازان، از جمله اقداماتی است که  برای ارتقاء کیفیت دوران سربازان در سال‌های اخیر انجام شده است. همچنین یکی از مواردی که انجام شد، عدم استفاده از سرباز در موضوعات دون شأن سرباز است که در رژیم گذشته انجام شد و در انجام نمی‌شود.

شعبانیان در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درخصوص مصوبه مجلس برای بودجه سال آینده و افزایش سه برابری حقوق سربازان، اظهار داشت: قانون باید اجرا شود، اما درکنار تصویب و تخصیص اعتبار، پرداخت آن نیز مهم است. اولویت ما هم افزایش سه برابری حقوق سربازان است که باعث نزدیک شدن دریافتی آنان به حدود ۶۰ الی ۹۰ درصد حقوق کارکنان رسمی، خواهد شد.

وی افزود: از دولت و مجلس محترم، به ویژه ستادکل نیروهای مسلح و شخص امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع تشکل می‌کنیم که این مسأله را در دولت و مجلس پیگیری کردند تا ان‌شاءالله بتوانیم پرداختی مناسب داشته باشیم. البته ممکن به دلیل محدودیت های مالی که نیروهای مسلح دارند نتوانند مصوبه را به طور کامل از روز اول اجرا کند. اما برای ماهم مهم است که اجرا کنیم. در عین حال باید بگویم در گذشته نیز فرماندهان ابتکار عمل هایی درخصوص کمک به سربازان کم‌بضاعت و آسیب‌پذیر از نظر مالی داشتند اما نمی‌توانست به میزان کافی و لازم اثرگذار باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز