خبرگزاری کار ایران

آخرین وضعیت پرونده «نصراله لشنی» از زبان وکیلش

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۱۲۸

وکیل نصراله لشنی آخرین وضعیت پرونده وی را تشریح کرد.

کیمیا کورس، وکیل زندانیان سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پرونده موکلش «نصرالله لشنی»، اظهار داشت: جرم موکل من اجتماع، تبانی و اقدام علیه امنیت ملی است که به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد‌ه‌اند و در حال گذراندن دوران محکومیت خود هستند.

وی ادامه داد: حکم دستگیری ایشان مربوط به سال ۹۲ است اما تحمل حبس از سال ۹۵ شروع شد و البته در این فاصله مرخصی هم آمد‌ه‌اند.

وکیل نصراله لشنی با طرح این سوال که چرا باید یک زندانی که دوران حکم قطعی خود را سپری می‌کند دوباره بازجویی ‌شود، گفت: استدلال ما این است که وقتی «محکوم علیه» در حال گذراندن دوران حبس قطعی خود است، بازگشت به تحقیق مقدماتی و بازجویی خلاف حقوق حقه او است و نباید این اتفاق بیفتد. به همین دلیل بعد از انتقال مجدد موکلم به زندان اوین مجدد به دایره حفاظت مراجعه و لایحه‌ای را تقدیم دادیار کردم.

وی اظهار داشت: ‌موکلم یک بار در دوران مرخصی به خارج از کشور سفر کردند و پس از بازگشت ایران مجدداً بازداشت شده و به پرونده جدیدی برای او باز شد که در این پرونده ۹ ماه حبس گرفتند حتی در پرونده جدید حکم قطعی صادر شد بنابراین ایشان نباید دوباره دوره تحقیقات و بازجویی می‌داشت.

وکیل نصراله لشنی با بیان اینکه موکلم بعد از تحقیقات، به زندان رجایی شهر منتقل شده است، اظهار داشت: علی‌رغم اینکه در آیین‌نامه سازمان زندان‌ها گفته شده که  زندانی باید در محل سکونت تحمل کیفر کند و اما در عرف و در سابقه محکومین سیاسی و مطبوعاتی در زندان اوین تحمل کیفر کرده‌اند.  آقای لشنی از روز اول که بازداشت موقت بودند و در ادامه تمام دوران حبس خود را در زندان اوین بودند. اصولاً وقتی یک محکوم به حبس تعزیری در یک زندان سابقه گذراندن دوران محکومیت دارد( به ویژه افرادی که پرونده های سیاسی دارند) عموما در همان زندان ادامه حبس خود را می‌گذراند.

این وکیل پایه یک دادگستری با اشاره به محل زندگی موکل خود در کرج و انتقال زندانی به «زندان رجایی‌شهر»، یادآور شد: ما خیلی از افراد را داشتیم که محل زندگی آنها در اطراف تهران نبوده است، اما دوران حبس خود را در اوین سپری کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز