خبرگزاری کار ایران

نمایندگان مجلس تصویب کردند؛

توزیع ۱۲ درصد از عوارض ارزش افزوده استان تهران در مناطق روستایی و عشایری این استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۵۴

با تصویب نمایندگان مجلس جزئیات تقسیم و توزیع درآمدهای حاصل از اخذ عوارض ارزش افزوده شهرستان‌های تهران، میان شهر تهران و نقاط روستایی و عشایری آن را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جریان جلسه صحن علنی امروز سه شنبه ۱۲ اسفند مجلس شورای اسلامی و در جلسه نوبت صبح، نمایندگان مجلس ردیف های بند (د) تبصره ۶ بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تصویب کردند.

براساس ردیف۱ این بند؛ متن زیر به جزء (۱) بند (پ) ماده (۳۲) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اضافه می‌شود:«شاخصهای مناطق و شهرستان‌های غیربرخوردار از اشتغال موضوع این جزء با پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد.»

در ردیف۲ آمده است؛ مالیات و عوارض ارزش افزوده دریافتی از واحدهای تولیدی و پیمانکاران پروژه ای واقع در استان به حساب استان محل استقرار واحد تولیدی منظور می شود.

در جریان رسیدگی به این ردیف از تبصره ۶، ابراهیم رضایی نماینده مردم دشستان پیشنهاد الحاقی داد که با ۱۶۲ رأی موافق، ۴۰ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع ازمجموع ۲۳۴ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید که براساس آن متن زیر به ردیف ۲ بند (د) تبصره ۶ افزوده می شود:

- سازمان امور مالیاتی مکلف است پرونده های واحدهای تولیدی و خدماتی با شخصیت حقیقی یا حقوقی دارای یک محل فعالیت را که محل استقرار واحد تولیدی یا خدماتی آنها در استان محل استقرار دفتر مرکزی آنها نیست، به اداره کل امور مالیاتی استان محل استقرار واحد تولیدی و خدماتی ارسال کند.

همچنین بر اساس ردیف ۳؛ عوارض ارزش افزوده موضوع جزء (۱) بند (ب) ماده (۶) قانون برنامه ششم توسعه در شهرستان‌های تهران و اسلامشهر به نسبت هشتاد و هشت ‌درصد (۸۸%) در نقاط شهری تهران و شهر اسلامشهر و دوازده‌درصد (۱۲%) در نقاط روستایی و عشایری آنها توزیع می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز