خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مشکلی نداریم/ در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد حتماً محدودیت‌هایی اعمال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۹۴۴

وزیر کشور با بیان اینکه برای ذخیره‌سازی کالاهای اساسی مشکلی نداریم، گفت:با توجه به شرایط انتخابات در سال ۱۴۰۰، تغییر دولت و نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت، تاکید بر این است که هم در تامین و ذخیره‌سازی و هم ثبت سفارش کالا تصمیمات مناسبی گرفته شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی عصر روز دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۹ در حاشیه نشست ستاد هماهنگی‌های اطلاع رسانی اقتصادی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مباحث و موضوعات مطرح شده در این جلسه نشان می‌دهد که در حوزه‌های مختلف پیگیری‌های مناسبی انجام شده است. 

وی با اشاره به گزارشی درباره نظارت و بررسی بر عملکرد نیروی انتظامی گفت: براساس آمار و ارقام نیروی انتظامی جدیت خوبی داشته است. گزارش حساس در حوزه نظارت و همکاری‌های اصناف در حوزه نظارت قابل تقدیر است و امیدواریم این روابط و این فعالیت‌ها و هماهنگی‌ها ادامه داشته باشد. 

وزیر کشور درباره تأمین کالاها و نظارت بر قیمت ها برای نوروز نیز گفت: ذخیره سازی کالاها مورد بررسی قرار گرفت و دستگاه‌های متولی گزارشی از ذخیره سازی دادند که خوب بود و در این زمینه نگرانی نداریم. در مورد تعیین قیمت ها و نظارت ها و تنظیم بازار به ویژه برای کالاهای اساسی و ضروری قیمت‌هایی مشخص شده است و امروز تعیین مسئولیت و وظیفه تعزیرات، اتحادیه‌ها و صنوف برای نظارت دقیق اعلام شد که به استانداران و فرمانداران هم این موضوع ابلاغ می‌شود تا در استان‌ها هم ستادی برای انجام این کار تشکیل شود.

وزیر کشور با بیان اینکه گزارشی پیرامون کمیت و کیفیت تولید کالاها بعد از تحریم‌ها به ویژه در صنایعی مانند پوشاک، صنایع خانگی و لبنیات در جلسه طرح شد، خاطرنشان کرد: این گزارش‌ها نشان می‌دهد که از حیث کمیت و کیفیت کالا با رشد بسیار مناسبی مواجه هستیم و رسانه‌ها نیز  باید به این گونه مسایل بپردازند و این موفقیت‌ها را که ناشی از تحریم و افزایش قیمت ارز و مقرون به صرفه بودن تولید و از طرفی دیگر ممنوعیت ورود کالای قاچاق است را منعکس کنند. البته افزایش قیمت ارز شرایطی ایجاد کرد که در بحث تولید در حوزه های مختلف با کمیت و کیفیت خوب و مناسب روبرو هستیم.

وی با اشاره به ثبت سفارش کالا برای شش ماه نخست ۱۴۰۰ گفت: با توجه به شرایط انتخابات در سال ۱۴۰۰، تغییر دولت و نوع فضای سیاسی و اقتصادی که در این ایام خواهیم داشت، تاکید بر این است که هم در تامین و ذخیره‌سازی و هم ثبت سفارش کالا تصمیمات مناسبی گرفته شود و بنا شد از اکنون حداقل برای سه ماه همه پیش بینی‌ها انجام شود.

وی درباره هماهنگی‌های همه اعضای جلسه در تقویت و تشویق استفاده مطلوب مردم از فضای گردشگری با توجه به وضعیت کرونایی ضمن ابراز امیدواری از اینکه شرایط به گونه‌برای باشد استان‌های بیشتری بتوانند از این فضای گردشکری استفاده کنند، تاکید کرد: در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد حتماً محدودیت‌هایی اعمال  می‌شود تا از حیث گردشگری، تجارت و مسائل اقتصادی مردم آنجا را دچار مشکل نکند.یکسال است که مردم چنین مشکلی دارند. 

رحمانی فضلی تصریح کرد: به طور دقیق اینکه سه نوروز ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ مردم با محدودیت مواجه هستند که سال ۹۸ بحث سیل و  ۹۹ بحث کرونا را داشتیم و برای ۱۴۰۰ هم ادامه معضل کرونا را داریم که توصیه شد با رعایت پروتکل ها و شرایط اعلامی و بتوانیم گردشگری مناسب را برای خرید و فروش مناسب داشته باشیم.

وی ادامه داد: طبق گزارش اصناف، نمایشگاه‌ها ممنوع و جشنواره های فروش از امروز آغاز شده است که از مردم خواهش می‌کنم همانطور که ظرف یک سال همکاری و هماهنگی خوبی با ستاد ملی کرونا داشتند این همکاری خود را تا زمانی ادامه دهند که این روند ثابت نزولی ادامه داشته باشد.

وزیر کشور این روند ثابت نزولی شیوع کرونا را نتیجه زحمات همکاران وزارت بهداشت دانست و از مردم خواست برای داشتن یک نوروز بسیار خوب و خوش، پروتکل ها را بیشتر مراعات کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز