خبرگزاری کار ایران

عمویی به ایلنا خبر داد:

برگزاری جلسه فوق‌العاده کمیسیون امنیت با وزیر امورخارجه

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۸۰۷

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برگزاری جلسه این کمیسیون با وزیر امور خارجه خبر داد.

ابولفضل عمویی در گفت‌وگو با ایلنا، درباره جلسه فوق‌العاده امروز کمیسیون امنیت با وزیر امورخارجه کشورمان گفت: جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در جهت پیگیری اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، صبح امروز با حضور دکتر ظریف، وزیر امور خارجه برگزار شد. 

وی ادامه داد: در این جلسه وزیر امور خارجه در تشریح روند اجرای قانون اقدام راهبردی توسط دولت تاکید کرد: مواد مختلف قانون، بر اساس زمانبندی آن در حال اجراست. 

وی افزود: وزیر امور خارجه با اشاره به اجرای ماده ۶ قانون، گفت: نمایندگی جمهوری اسلامی در وین، روز ۲۷ مهرماه نامه توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را به مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه کرد. پس از آن مدیرکل برای بررسی نحوه ادامه همکاری ایران و آژانس پس از اجرای قانون و در چارچوب پادمان، با پیشنهادهایی به تهران سفر کرد. از قبل به وی تاکید شده بود که اجرای قانون متوقف نخواهد شد. 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای گروسی در سفر به تهران و در مذاکرات فنی با سازمان انرژی اتمی، در راستای بازگشت پذیری اقدام ایران، پیشنهاد داد که اطلاعات دوربین های پروتکل الحاقی در داخل ایران حفظ شود و اگر ظرف ۳ ماه طرف غربی تحریم ها را لغو کرد، با نظر ایران بتواند برای تداوم داده ها به انها دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: ظریف خاطرنشان کرد براساس تفاهم مدیرکل و سازمان انرژی اتمی، اگر در این مدت به توافقی نرسیم، این اطلاعات از بین خواهد رفت.  وزیر امور خارجه در این جلسه، گزارشی از آخرین تحولات شورای حکام آزانس هم ارایه کرد و اظهار داشت: چنانچه در جلسه شورای حکام قطعنامه تخریبی علیه ایران صادر شود، ایران واکنش جدی نشان خواهد داد. 

وی ادامه داد: ظریف درباره پیشنهاد حضور ایالات متحده در نشست اعضای برجام گفت: امریکا تا تعهداتش را انجام ندهد، حق ندارد به برجام برگردد. در این نشست، نمایندگان عضو کمیسیون هم با طرح دیدگاه ها و سوالات خود در مورد نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، بر اجرای دقیق این قانون تاکید کردند.  همچنین درباره تشکیل جلسات کارشناسی بین دولت و مجلس برای مواجهه هماهنگ با زیاده خواهی های امریکا و اروپا گفتگو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز