خبرگزاری کار ایران

خندانی در گفت‌وگو با ایلنا:

مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری ابطال شد/ شورای رقابت حق ورود به حوزه سردفتری و دستگاه‌ قضایی را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۷۸۷

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران از ابطال مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری توسط هیأت عمومی دیوان عدالت اداری خبر داد.

علی خندانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص ابطال مصوبه کسب و کار دانستن سردفتری توسط دیوان عدالت اداری، اظهار کرد: موضوعاتی درخصوص برخی از مواد قانون دفاتر اسناد رسمی در مورد نحوه جذب سردفتر به صورت شکایت در شورای رقابت مطرح شده بود. این شورا به این موضوع ورود کرد و معتقد بود که این موضوع ضد رقابت است؛ ما چندین مرتبه اعلام کردیم که سردفتری حوزه کسب و کار نیست و یک کار حاکمیتی است. چندین بار نیز به دوستان در شورای رقابت تذکر دادیم که این فضا فضایی نیست که مد نظر شماست اما متأسفانه اعضای شورا توجه نکردند و براساس شکایت‌های مختلفی که علیه کانون مطرح شده بود، به موضوع ورود کردند، رأی بدوی صادر شد و رای بر اصلاح مواد مذکور دادند که ماده ۵ و ۶۹ باید اصلاح شود. سپس کانون به این رأی اعتراض کرد و پرونده به هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارسال شد.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران افزود: قاطعانه و با استدلال قوی اعلام کرده و می کنیم شورای رقابت حق ورود و اظهار نظر در حوزه سردفتری را ندارد و تاکید می کنیم این شورا باید در چارچوب تکالیف قانونی خود عمل کند. شورای رقابت باید به موضوعات اقتصادی ورود کند و حق ورود به این مسائل را ندارد. قانون ما قانون خاص است و زیرمجموعه قوه قضاییه و حاکمیت هستیم. همچنین نحوه عزل و نصب دفاتر ما مشخص است و ساز و کار دقیق و پیچیده‌ای دارد.

خندانی با بیان اینکه ورود شورای رقابت به حوزه سردفتران از ابتدا اشتباه بود، گفت: ما دفاعیات خود را ارائه کردیم و رأی اولیه که مبنی بر محکومیت صادر شده بود، بنا به اعتراض و دفاعیات دقیق و متقن ما توسط هیات عمومی دیوان عدالت اداری ابطال شد و خوشبختانه استدلالات ما را پذیرفتند که سردفتری شرایط خاص خود را دارد و از حوزه‌های حاکمیت و زیرمجموعه قوه قضاییه است.

وی اضافه کرد: آرای صادره از هیات عمومی دیوان عدالت اداری لازم الاجراست و نهاد دیگری نمی‌تواند مجدداً به این موضوع ورود کند.

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز