خبرگزاری کار ایران

با تصویب نمایندگان مجلس؛

مجلس با جذب ۲ میلیارد دلار تسهیلات مالی خارجی جهت ساخت خطوط مترو موافقت کرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۲۹

نمایندگان مجلس با مجوز دولت برای تخصیص ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی برای ساخت خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه صحن علنی امروز دوشنبه ۱۱ اسفند مجلس شورای اسلامی و در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، نمایندگان مجلس با تصویب بند "د" تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۰ موافقت کردند.

متن این بند به شرح زیر است:

دولت مجاز است در صورت تامین ۷.۵ درصد سهم دستگاه توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط و تعهد به بازپرداخت ۵۰ درصد اصل و سود توسط همان دستگاه حداقل ۲ میلیارد دلار از تسهیلات مالی خارجی در سقف سهمیه بند الف این تبصره را جهت ساخت و بهره برداری از خطوط قطار شهری و طرح های کاهش آلودگی هوا و مدیریت پسماند اختصاص دهد، دولت موظف است با رعایت ماده ۵ قانون حمایت از سامانه های حمل و نقل ریلی شهری و حومه مصوب ۲۲ مردادماه ۱۳۸۵ نسبت به تضمین اصل و سود این تسهیلات اقدام کند، به شهرداری ها اجازه داده می شود در صورت تامین کل سهم و تضمین اصل و سود این تسهیلات خارج از سهم این بند نسبت به اخذ تسهیلات اقدام کنند.

در ادامه نمایندگان با اصل تبصره ۳ ماده واحده لایحه بودجه با ۱۷۷ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز