خبرگزاری کار ایران

منصوری در گفت‌وگو با ایلنا:

پنج کمیته در نهاد اجماع‌ساز پیش‌‎بینی شد/ فشارها بر نهاد جمعی اصلاح‌طلبان در تعارض با اهمیت مشارکت مردم در انتخابات است/ پیگیری‌های حقوقی برای رفع موانع و فشارها ادامه دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۵۶۰۰

سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان با بیان اینکه پنج کمیته در نهاد اجماع ساز پیش‌‎بینی شد، گفت: اعضای این کمیته‌ها بنابر رأی مجمع عمومی انتخاب شدند و تا هفته آینده اعضای هیأت رئیسه این کمیته‌ها اعلام خواهد شد.

آذر منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تشریح مصوبات آخرین جلسه نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان،‌ اظهار کرد: چهارمین جلسه نهاد اجماع‌ساز اصلاح طلبان علیرغم فشارهای پیدا و پنهانی که در تشکیل این نهاد وجود داشته و دارد، برگزار شد و در این جلسه ضمن بحث و گفت‌وگو در خصوص چگونگی و نوع عمل به آیین نامه مصوب نهاد اجماع ساز،‌ اعضای کمیته‌های پنج گانه این نهاد با رأی مجمع عمومی انتخاب شدند. 

سخنگوی نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان افزود: با توجه به مأموریت و اهدافی که این نهاد در انتخابات پیش رو و در فضای سیاسی کشور دنبال می‌کند، پنج کمیته در نهاد اجماع ساز پیش‌‎بینی شد؛ کمیته «استان‌ها» مأموریت هماهنگی بین اصلاح طلبان استان‌ها و ایجاد اجماع حداکثری بین آنها را دنبال می‌کند؛‌ کمیته «پایش و داوری» عملکرد نمایندگان فعلی اصلاح طلبان که در نهادهای انتخاباتی حضور دارند و به عنوان اصلاح طلب در موقعیت‌های اجرایی حضور دارند را بررسی، ارزیابی و داوری می‌کند؛ قطعاً‌ همه موارد به صورت شفاف اطلاع رسانی خواهد شد و همچنین وظیفه پایش و داوری عملکرد اعضا نهاد اجماع ساز نیز بر عهده این کمیته است.

وی ادامه داد: کمیته «راهبرد و برنامه ریزی» که عمده مأموریت آن تدوین سازوکارهای شفاف و دموکراتیک برای انتخاب نمایندگان در انتخابات است. کمیته «سیاسی» که مأموریت و وظیفه اصلی آن بررسی شرایط وضعیت فرهنگ سیاسی اجتماعی کشور است و به دلیل انسجام حداکثری در بین مجموعه اصلاح طلبان شکل گرفته است. کمیته «رسانه» که مأموریت سنگین پوشش رسانه‌ای این نهاد را با هماهنگی سخنگو بر عهده دارد که پر کردن خلأهای رسانه‌ای امروز باید مدنظر قرار گیرد.

منصوری بیان کرد: اعضای این کمیته‌ها بنابر رأی مجمع عمومی انتخاب شدند و تا هفته آینده اعضای هیأت رئیسه این کمیته‌ها انتخاب می‌شوند که در جلسه آینده اعلام خواهد شد.

وی در خصوص تأیید نام «نهاد اجماع ساز اصلاح طلبان» توسط وزارت کشور نیز گفت: ما پیگیری‌هایی برای نام نهاد اجماع ساز انجام دادیم که نام قبلی توسط وزارت کشور معارض دانسته شد و آن را تغییر دادیم و برای احتیاط سه نام به وزارت کشور پیشنهاد دادیم که بهانه‌ای برای نام این جبهه وجود نداشته باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطر نشان کرد: «جبهه اصلاح طلبان»، «جبهه هماهنگی اصلاح طلبان ایران» و «جبهه اصلاحات ایران» به وزارت کشور پیشنهاد شده است و منتظر هستیم ببینیم که معارضی در وزارت کشور و کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نداشته باشد. البته طبق قانون تشکیل جبهه به تأیید و تصویب نیاز ندارد و تنها اگر نام معارض باشد، باید نام تغییر یابد و بر مبنای قانون احزاب این نهاد تشکیل خود را به وزارت کشور اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های حقوقی برای رفع شدن موانع و فشارهای غیرقانونی درباره عملکرد این نهاد در حال انجام است، افزود: فشارهای پیدا و پنهان بر نهاد جمعی اصلاح طلبان که یک جریان سیاسی فعال، پویا و شناسنامه‌دار است، در تعارض با بحث مشارکت حداکثری و اهمیت مشارکت مردم در انتخابات است. 

انتهای پیام/
آناهیتا یاوری
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز