خبرگزاری کار ایران

معاون دادستان تهران در امور نظارت بر ضابطین اعلام کرد:

آموزش بیش از ۱۲ هزار نفر از ضابطان توسط دادستانی تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۷۷۷

معاون دادستان تهران در امور نظارت بر ضابطین گفت: در یک سال اخیر بیش از ۱۲ هزار نفر از ضابطین عام و خاص دادگستری توسط این معاونت آموزش دیده و برای حدود سه هزار نفر از آنها شناسه ویژه ضابطان صادر شده است.

به گزارش ایلنا، کاظمی با اشاره به اینکه معاونت نظارت بر ضابطین حدود یک سال و نیم است که به صورت معاونتی مجزا توسط دادستان تهران ایجاد شده است، افزود: در یک سال اخیر با وجود شیوع کرونا، دوره‌های آموزش برای ضابطین (عام و خاص) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، برگزار شده و در طول این مدت بیش از ۱۲ هزار نفر از افراد واجد شرایط و معرفی شده تحت آموزش‌های قانونی قرار گرفته‌اند.

وی یادآور شد: بعد از اتمام آموزش و اخذ آزمون، گواهینامه آموزش توسط دادگستری کل استان و سپس شناسه از طریق معاونت نظارت بر ضابطین صادر می‌شود که تا این زمان برای بیش از سه هزار نفر شناسه ویژه ضابطان صادر شده و جهت صدور کارت به دستگاه‌های متبوع ضابط معرفی شده‌اند.

کاظمی افزود: تعداد زیادی از این ۱۲ هزار نفر، ضابطین عام و از نیروهای انتظامی تهران هستند و بقیه افراد ضابطین خاص مانند نیروهای بسیج، یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، اداره کل استاندارد تهران، حفاظت انرژی اتمی و سازمان بورس و... هستند. بعد از ابلاغ دستورالعمل ساماندهی رسیدگی به پرونده‌های بازار سرمایه ایران توسط ریاست محترم قوه قضاییه، که کارکنان بورس هم به عنوان ضابط قلمداد شده، سریعاً نسبت به آموزش نیروهای معرفی شده سازمان مذکور اقدام شده است.

معاون دادستان تهران با بیان اینکه در تدریس مباحث آموزشی از همکاران و قضات مجرب و خبره استفاده می‌شود، ادامه داد: صدور کارت ضابطان دادگستری که قبل از این توسط دادستانی‌ها انجام می‌شد، با توجه به حجم نیروها و هزینه‌ها و سختی کار، با تصویب دادستانی کل کشور این وظیفه بر عهده نهادهای متبوع ضابط گذاشته شده که بعد از انجام اقدامات آموزشی و صدور شناسه، اسامی توسط دادستانی به نهاد متبوع برای صدور کارت ویژه ضابطان اعلام می‌شود.

کاظمی یاد آور شد: از اقدامات دیگر این حوزه، نظارت و بازرسی از مراجع ضابط از جمله مراجع انتظامی، کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی بوده که در ۹ ماهه اول سال در مجموع ۵۰۵ مورد بازدید از مراجع انتظامی (۶۸ کلانتری و پایگاه های پلیس تخصصی و بازداشتگاه های قانونی) توسط این معاونت و دادیاران محترم ناظر بر ضابطان مستقر در نواحی دادسرا انجام گرفته که اشکالات و نواقص این مراجع به فرماندهان پلیس های مربوطه برای رفع نقص در مدت زمان مشخص اعلام می‌شود.

معاون دادستان تهران در نظارت بر امور ضابطین با اشاره به اهمیت هماهنگی برای تعامل و رفع نواقص افزود: جلسات هماهنگی به صورت دو بار در ماه و با حضور بنده بعنوان معاون دادستان در امور ضابطان، سرپرستان نواحی دادسرای مربوطه، و سرپرست دادسرای ناحیه ۲۹ که بدلیل رسیدگی به جرایم زیر ۱۸ سال از اهمیت بالایی برخوردار است و با حضور سر کلانتری ها و رؤسای پلیس های تخصصی برگزار می شود، موارد مطرح شده از طرف پلیس و نیروی انتظامی پاسخ داده و مواردی که نیاز به اقدام دارد مورد بررسی قرار می گیرد، مواردی هم که جزء انتظارات دستگاه قضایی بوده مطرح و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی از دیگر اقدامات مهم انجام شده در این مدت را پیگیری جلب متهمان و محکومان متواری عنوان کرد و افزود: با توجه به اهمیت دستگیری و جلب و سپس اجرای حکم در خصوص این افراد، با دستور دادستان محترم و تشکیل جلسات متعدد با فرماندهان انتظامی تهران بزرگ، قرارگاهی در اداره آگاهی ایجاد که اکنون وظیفه جلب و دستگیری، با آن قرارگاه می باشد و تاکنون نتایج مثبتی به همراه داشته است.

کاظمی ضمن اشاره به اجرای طرح های نیروی انتظامی و پلیس و اشکالاتی که در نحوه اجرای آن وجود دارد خاطر نشان کرد: طرح ها با اجازه دادستان نهران و حضور معاونان دادستان یا نماینده آن ها در زمان طرح اجرا می‌شود تا حقی از کسی ضایع نشده و اقدامات بر مدار قانون و حقوق شهروندی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز