خبرگزاری کار ایران

تحلیل گاردین از شرایط برجام

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۶۲۱

گاردین در تحلیلی به شرایط پیرامون برجام پرداخت‌.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، توافق هسته‌ای یک پیروزی بزرگ بود که بعد از مدت‌ها تلاش و فرایند سخت و طولانی کسب شد؛‌ از طرف دیگر  اخیرا توافقی میان مدیر کل آژانس و ایران منعقد شد.  این در حالی است که ایران دسترسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی را  کاهش داده است اما مدیرکل آژانس گفت که توافق حاصل شده با ایران تا زمان محدودی شرایط فعلی را حفظ می‌کند.

در شرایط فعلی، حدس‌هایی در مورد احتمال گفت‌وگو میان اعضای برجام و و ایران و آمریکا وجود دارد اما چیزی که معلوم است این است که  زمان نامحدودی وجود ندارد و زمان برای نجات برجام بسیار کم است.

احتمالا دو طرف به یک توافق کوتاه مدت دست یابند که  شرایط را برای توافقی بلندمدت و طولانی  فراهم کند. بایدن بارها از  عزم خود جهت بازگشت به توافق با تهران خبر داده است اما برای نجات توافق  اقدامات  زیادی باید انجام شود.

آمریکا نمی‌خواهد در مورد ایران آسان‌گیر به نظر رسد‌؛ دولت بایدن می‌تواند با موافقت با اعطای وام جهت مقابله با کرونا به تهران و همچنین آزادی پول‌های  ایران در دیگر کشورهای جهان به بهبود روابط با ایران کمک کند‌. دولت ایران به دولت بایدن بدبین است و معتقد است که او هم تعهدات خود را مانند ترامپ زیر پا بگذارد. اعضای برجام و دولت بایدن باید از اشتباهات دولت قبل آمریکا در مورد ایران درس بگیرد و آن اشتباهات را تکرار نکند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز