خبرگزاری کار ایران

میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش حقوق‌ها هیچ‌گاه کافی نبوده/۹۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی در نظر گرفته‌ایم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۲۳۵

نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از در نظر گفتن ۹۰ هزار میلیارد تومان در لایحه بودجه به‌منظور پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی خبر داد.

محمدرضا میرتاج‌الدینی در خصوص مساله موضوع دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ به خبرنگار ایلنا، گفت: مجلس حقوق کارمندان را براساس پیشنهادی که دولت در لایحه بودجه می‌آورد، تصویب می‌کند و از این طریق حقوق کارمندان تعیین می‌شود که امسال هم یک افزایش ۲۵ درصدی را داریم. اما حقوق کارگران در شواری عالی کار با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت تعیین می‌شود.

وی افزود: با توجه به احکام کلی افزایش دستمزدها باید براساس تورم موجود در آن سال افزایش پیدا کند، اما متاسفانه همیشه کمتر از تورم این افزایش انجام می‌گیرد. به طور مشخص می‌توان گفت حقوق‌ها چه در بخش کارمندان و در بخش کارگران در حد مکفی یا لازم افزایش پیدا نکرده است.

میرتاج‌الدینی در ادامه اظهار داشت: این عدم افزایش متناسب با تورم، بستگی به منابع موجود کشور دارد؛ اگر ما بتوانیم در آمدهای پایدار را در کشور زیاد کنیم به تبع آن خواهیم توانست حقوق کارگران و کارمندان تامین کنیم.

نایب رئیس فراکسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در ادامه به پرداخت بدهی های دولت به سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و ابراز داشت: ما در بودجه به دنبال آن هستیم که بخشی از بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کنیم تا سازمان تامین اجتماعی بتواند متناسب سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان را اجرایی کند و حقوق کارگران را نیز افزایش دهد. برای این کار ۹۰ هزار میلیارد تومان در بند"و" تبصره ۲ در نظر داریم تا پرداخت بخشی از دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی را تصویب کنیم. در این بند یک رقم ۱۵۰ هزار میلیارد تومان آمده و نظر ما این است که حدود ۹۰ هزار میلیارد به تامین اجتماعی تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/
امین مهرآور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز