خبرگزاری کار ایران

محسنی بندپی در گفت‌وگو با ایلنا:

باید واکسن مورد اعتماد وارد کنیم؛ مردم نمونه آزمایشگاهی نیستند/ دولت تجمعات و دروهمی‌ها را کنترل کند/ باید بر اساس رفتار ویروس کرونا در روزهای آینده، برای سفرهای نوروزی تصمیم بگیریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۱۸۲

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان تاکید کرد: باید واکسنی برای بیماری کرونا وارد کنیم که درصد اطمینان بالایی دارد، مردم ما نمونه‌های آزمایشگاهی نیستند.

محمدعلی محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره شیوع موج کرونا و سفرهای نوروزی که گفته می‌شود ظاهراً مجوزهای آن صادر  شده است و مسافران نوروزی مجاز به سفر به بعضی از شهرها هستند، گفت: معتقدم در حال حاضر تصمیم‌گیری برای تعطیل بودن سفرهای نوروزی و باز بودن راه‌ها بسیار زود است زیرا ما تا پایان سال فرصت زیادی داریم و در این مدت می‌توانیم چهره‌های خطرناک‌تری از آنچه که امروز ویروس کرونا از خود نشان داده است را مشاهده کنیم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اعتقادم بر این است که  تصمیم‌گیری برای سفرهای نوروزی یا امثال آن هم با وجود  ویروسی که هر روز یک چهره دارد بسیار زود است؛ بنابراین باید صبر کنیم تا عوارض و تلفات موج جدید این بیماری طی هفته‌های آینده روشن شود و در آن روزها ما با مجموع شرایط  تصمیم بگیریم.

وی در پاسخ ها به این سوال که آیا رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی آن هم باتوجه به شیوع موج جدید کرونا کافی است و یا دولت و تصمیم گیران باید اقدامات دیگری انجام دهند، گفت: قبلا هم گفته‌ام که رفتارهای انفعالی در خصوص ویروس جواب نخواهد داد؛ تا زمانی که تصمیمات ما انفعالی است وضعیت ما همین خواهد بود. شما نگاه کنید هنگامی که ما پا به جلو می‌گذاریم ویروس هم به جلو می‌آید، هنگامی که عقب می‌کشیم آن هم عقب‌تر می‌رود؛ نتیجه این که این‌گونه اقدامات رفتارهای منطقی و علمی در برخورد با پدیده‌ای مانند ویروس کووید ۱۹ نیست. 

نماینده مردم نوشهر و چالوس با بیان این‌که مقابل یکسری رفتارهای پرخطر برای کنترل بیماری را باید گرفت، گفت: مشاهده می‌کنیم تجمعات و دورهمی‌ها برگزار می شود و دولت باید مراقب آن‌ها باشد.

وی ادامه داد: امروز مانند روزهای اول نیست که بگوییم می‌توانیم فعالیت‌های اقتصادی را محدود کنیم تا سلامت مردم لطمه نخورد، بلکه باید کاری انجام دهیم که هم اقتصاد مردم ضربه نخورد هم سلامتشان به خطر نیفتد؛ نباید دیگر در دوگانه اقتصاد و سلامت که قبلاً گفته می‌شد بمانیم و یکی را انتخاب کنیم، بله هنگامی که بیماری تازه وارد کشور شد برخی از رفتارها را می‌شد برای کوتاه مدت انجام داد اما این اقدامات را برای طولانی مدت نمی‌شود به کار بست زیرا مردم آسیب می‌بینند.

محسنی بندپی گفت: سوالی که پیش می‌آید این است که دولت چه کاری باید انجام دهد؟ معتقدم دولت باید از روش‌های جدید استفاده کند. برای مثال بسیاری از کارها را می‌توانیم از طریق دو کاری انجام دهیم. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است تعدادی از مشاغل نیاز به حضور داشته باشند اما مابقی را می‌توان از طریق شبکه‌های اطلاع‌رسانی انجام دهیم، به طور مثال من خودم به عنوان استاد دانشگاه به جز کلاس‌های بالینی که نیاز است دانشجوها بر سر بیمار حاضر شوند مابقی را از طریق شبکه و فضای مجازی برگزار می‌کنم.

وی ادامه داد: دولت هم می‌تواند رفتارهای پرخطر را به وسیله الکترونیک‌سازی کنترل کند و اگر این اتفاق بیفتد ما می‌توانیم با ویروس زندگی کنیم بدون اینکه از آن آسیب ببینیم.

محسنی بندپی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که آیا درخصوص تولید و واردات واکسن با توجه به شیوع موج چهارم بحث و یا اقدامی در کمیسیون بهداشت و درمان صورت گرفته است یا خیر گفت: بحث واکسن در کمیسیون بهداشت مطرح شده است و ما از محل تولید واکسن‌های داخلی بازدید کردیم.

وی خاطر نشان کرد: بحث واردات واکسن در کمیسیون بهداشت مطرح شد و ما در آن‌جا تاکید کردیم واکسن باید از کشورهایی وارد شود که اعتماد بالایی نسبت به آن وجود داشته باشد چرا که مردم ما نمونه‌های آزمایشگاهی نیستند و باید واکسن‌هایی را استفاده کنند که قبلاً  جواب داده‌اند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به واردات واکسن از کشور روسیه گفت: امروز  خوشبختانه واکسن اسپوتنیک که از روسیه وارد شده جواب داده است، فاز  اول این واکسن  به همکاران ما که با بیماران ارتباط مستقیم داشتند تزریق شده و انشاالله در فازهای بعدی ادامه پیدا خواهد کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز