خبرگزاری کار ایران

روحانی در آئین بهره برداری آزاد راه غدیر:

آزادراه غدیر بخشی از جاده ابریشم است/ طرح‌های مهم آبرسانی برای شرق کشور را به زودی اعلام می‌کنیم/امیدوارم بتوانیم روزی از آنچه که دولت را گرفتیم و تحویل دادیم، سخن بگوییم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۸۸۹

رئیس جمهور در آیین افتتاح آزاد راه غدیر ضمن تشریح چگونگی این مسیر ترانزیتی و مزایای آن گفت:در زمان رژیم گذشته تا پیروزی انقلاب ۳۴۶ کیلومتر آزادراه ساخته شد، بعد از انقلاب تا زمان آغاز این دولت هم ۱۷۱۰ کیلومتر آزادراه ساخته شد و ما در طول این هشت سال و در این وضعیت سخت و جنگ اقتصادی در حال تحویل دادن ۱۰۰۰ کیومتر آزادراه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام حسن روحانی صبح امروز در آئین بهره برداری از طرح‌های وزارت راه و شهرسازی (افتتاح آزاد راه غدیر) با تبریک ولادت امام علی (ع) اظهار داشت: پیامبر(ص) فرمودند من و علی پدران امت هستیم. این روز را خدمت همه پدرانی که قلبشان به عشق امیرالمومنین می‌تپد به ویژه پدر بزرگواری که در این آزادراه فعالیت می کرده و به رحمت خدا رفتند و همه عزیزانی که در این شرایط و سال سخت این رسالت بزرگ پدری را نسبت به فرزندان خودشان عمل کردند و عمل می‌کنند، تبریک بگویم.

وی با اشاره به بهره برداری از آزاد راه غدیر گفت: این آزادراه برای ما بسیار مهم است؛ در سال ۹۴ که تصمیم گیری برای اجرای این طرح انجام شد، برنامه این بود که در سال ۹۹ افتتاح شود که در طول این مدت کوتاه انجام شد. این پروژه بسیار مهم فقط پنج و نیم کیلومتر پل دارد و از اتوبان‌های مختلف عبور می‌کند و با‌ آنها تقاطع دارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه آزادراه غدیر در واقع برای مردم ایران رفاه، آسایش، سلامتی و امنیت می‌آورد، ادامه داد: سلامتی به خاطر اینکه مقدار زیادی از دی اکسید کربن کم می‌شود. امنیت به خاطر این که این اتوبان باعث می‌شود که خودروها به سلامت از این مسیر سخت عبور کنند. وقت مردم عزیز کمتر مصرف می‌شود به طوریکه حدود ۹۰ دقیقه تا دو ساعت به تناسب، در وقت مردم صرفه‌جویی می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این آزادراه، از مهم ترین مسیرهای ترانزیتی کشور است، یادآور شد: آزادراه غدیر مسیر ترانزیتی شرق به غرب و غرب به جنوب را تامین می‌کند و در واقع بخشی از جاده ابریشم است. بسیار با اهمیت و خوشحال کننده بود که امسال بیش از ۲۲۱ کیلومتر آزادراه افتتاح شد. این مقدار دو و نیم برابر نّرم آزادراهی در کشور است.

روحانی به اقدامات صورت گرفته در دولت تدبیر و امید در ایجاد آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها اشاره کرد و گفت:  همواره از تهران به سمت کرج یا از کرج به سمت تهران و از این منطقه به سمت قزوین یا از جنوب به سمت قم یا از طرف شرق به سمت سمنان همیشه با معضل ترافیک روبرو هستیم. در یکی دو سال اخیر قدم‌های بسیار مهمی برداشته شد و  بخشی از آزاد راه تهران-شمال گشایش پیدا کرد و با  تکمیل آزادراه همت گشایش دیگر ایجاد شد. پیش از آن نیز طرح حرم تا حرم یک گشایش دیگری را ایجاد کرده بود تا امروز ترددها آسان شود و از لحاظ اقتصادی و محیط زیستی بتوانیم شرایط بهتری برای مردم کشور فراهم کنیم.

وی با اشاره به تحریم های ناعادلانه و جنگ اقتصادی علیه ایران، اظهار کرد: همه تاکید دارند که فشار حداکثری نسبت به ایران شکست خورده است و این امر بخاطر صبر، مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ ایران و رهنمودهای مقام معظم رهبری است که در این سه سال ملت ما علی‌وار و مردانه در برابر همه مشکلات ایستادند و تحمل کردند. 

روحانی در ادامه با اشاره به حجم نیروهایی که در پروژه آزادراه غدیر فعالیت و کار کردند، بیان داشت: من به همه کارگران، مهندسین، طراحان، مدیران لایق قرارگاه خاتم‌الانبیاء و مسئولین وزارت راه و شهرسازی تبریک می‌گویم؛ کار بسیار بزرگ و عظیمی درطول این چند سال صورت گرفته و حدود سه هزار نفر در حال کار بودند و این افتخار برای دولت تدبیر و امید در این شرایط سخت است.

وی به افتتاح هزار کیلومتر آزادراه تا پایان این دولت اشاره کرد و افزود: رقمی که امروز مسئول وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد و گفت تا پایان این دولت ما هزار کیلومتر آزادراه را به افتتاح می‌رسانیم یک عدد و رقم بسیار مهمی است. در زمان رژیم گذشته تا پیروزی انقلاب ۳۴۶ کیلومتر آزادراه ساخته شد، بعد از انقلاب تا زمان آغاز این دولت هم ۱۷۱۰ کیلومتر آزادراه ساخته شد و ما در طول این هشت سال و در این وضعیت سخت و جنگ اقتصادی در حال تحویل دادن ۱۰۰۰ کیومتر آزادراه هستیم. این افتخاری برای مهندسین، طراحان، کارگران و مدیران ما است.

رئیس جمهور ادامه داد: ما سه چهار پروژه بسیار مهم و بزرگ در راه و همچنین راه آهن داریم که من از مهندس اسلامی و از قرارگاه خاتم‌الانبیاء می‌خواهم این پروژه های عظیم و بزرگ را حتما تا پایان دولت به سرانجام برسانند و اگر هم پروژه‌ای تمام نشد، ما حداکثر آن را انجام دهیم. تاکید می‌کنم آزادراه چابهار-زاهدان و راه‌آهن چابهار-زاهدان حتما تا پایان این دولت به افتتاح برسد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به طرح‌های انتقال آبی که دولت در دست اجرا دارد، گفت: دولت به زودی در منطقه شرق کشور طرح مهمی را که برای آبرسانی دارد اعلام خواهد کرد، طی یک فاز بخش بزرگ آب را به سیرجان منتقل کردیم، در مرحله بعد هم امیدواریم که به زودی به پایان برسد و افتتاح کنیم طراحی این است که آب دریا را شیرین کنیم و به استان‌ها ببریم. گام های بعدی این پروژه به غیر از کرمان و یزد برای اصفهان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی و همچنین سیستان و بلوچستان در حال نهایی شدن است و ان‌شاءا‌لله این کار بزرگ انجام می‌شود و با اجرای آن شرق کشور ما حیات جدید پیدا می‌کند. همانطور که غرب کشور در سال‌های اخیر با ساخت سدها و کانال‌های بزرگ آبرسانی یک حیات جدید یافت.

وی در پایان بیان داشت: یکی از افتخارات این دولت در حوزه آب و افتخار دیگر در حوزه راه است. آب و راه در کنار چند پروژه های دیگر افتخارات دولت هستند. ما در دولت تا روز آخر خدمت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در یک روز مناسب‌تری از آنچه که دولت را گرفتیم و تحویل دادیم، سخن بگوییم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز