خبرگزاری کار ایران

همتی در حاشیه جلسه هیات دولت:

راه پرداخت پول را به کره جنوبی نشان داد‌ه‌ایم/ پرداخت نخست، یک میلیارد دلار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۸۳

رئیس کل بانک مرکزی درباره آزادسازی پول‌‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی با تایید اینکه در مرحله نخست قرار شده یک میلیارد دلار پرداخت شود، گفت: راه پرداخت آن نیز به کره نشان داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالناصر همتی در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران از سوی کره جنوبی، اظهار داشت: در ارتباط با مذاکراتی که با سفیر محترم کره جنوبی داشتیم بر این موضع تاکید کردیم و توافق شد که چگونه از منافع استفاده شود اما اینکه کره‌ای‌ها می‌خواهند با چه کسانی مذاکره کنند، به خودشان مربوط است و ما مباحث خودمان را داریم.

وی تصریح کرد: این منابع متعلق به بانک مرکزی  است که اقدام حقوقی لازم را نیز انجام داده و همچنان در حال پیگیری است. خسارت زیادی در این مورد به جمهوری اسلامی وارد شده است. خود کره‌ای‌ها درخواست پرداخت این پول‌ها را کردند و ما نیز راه پرداخت آن را نشان آنها دادیم و دستور پرداخت آن نیز صادر شده است.

همتی با بیان اینکه  هر زمانی که خواستند پرداخت می‌کنند، اگر پرداخت هم نکنند ما پیگیری خودمان را انجام می‌دهیم، گفت: خیلی روی مسائل رسانه‌ای و اظهارات دیپلماتیک توجه نکنید. پولی که بانک مرکزی نزد کره دارد۷ میلیارد دلار است و قرار شده است که در پرداخت نخست یک میلیارد دلار پرداخت شود.

وی در پاسخ به این سوال که پول چگونه به دست ایران می‌رسد گفت: پول در اختیار بانک‌های ما قرار می‌گیرد و پرداخت نخست یک میلیارد دلار است.

رئیس کل بانک مرکزی درباره رایزنی‌ها با کشورهای دیگر نیز افزود: با عراق، عمان، کره و ژاپن مذاکرات را شروع کرده‌ایم، فضا رو به بهبود بوده و خیلی بهتر شده است و به تدریج کار پیش خواهد رفت.

وی درباره اینکه آیا کشورهای دیگر اجازه «اوفک» (دفتر کنترل سرمایه‌های خارجی یا دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا) را برای ارتباط با ایران گرفته‌اند، گفت: مشکل خودشان است و به ما ارتباطی ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز